Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Reflektivní seminář k průběžné praxi na prvním stupni základní školy je přímo propojen s Průběžnou oborovou praxí z AJ zaměřenou na výuku anglického jazyka, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy. Pozornost je věnována především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj. Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce. V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
The seminar is directly connected with the course "Průběžná oborová praxe z AJ"(Teaching Practice), i.e. with the preparation, implementation and reflection of students' teaching attempts at primary school. Attention is paid to the ability to transform acquired knowledge into practice, specifically within the framework of planning one's own teaching and reflection. Students will also focus on the relevant curricular documents, i.e. RVP ZV and ŠVP of the given school, and look into the culture/climate of the given institution. Students will work with a university teacher, colleagues, and a mentor.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
Přímá výuka (24 hodin), studium kurikulárních dokumentů (10 hodin), studium odborné literatury (10 hodin), četba a příspěvky do sdíleného pedagogického deníku (10 hodin), tvorba portfolia (6 hodin).
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Povinná literatura (vybrané kapitoly):
RICHARDS, J. C.; LOCKHART, Ch. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.
SCRIVENER, J. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.
ŠVP konkrétní školy
Doporučená literatura:
Bude doporučeno individuálně dle potřeb konkrétních student.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Obligatory (selected chapters):
RICHARDS, J. C.; LOCKHART, Ch. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.
SCRIVENER, J. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.
ŠVP of the school where the student is placed
Recommended reading:
Will be recommended individually based on individual needs.
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Organizace a cíle oborové praxe z anglického jazyka
Přístupy k reflexi výuky a vlastnímu profesnímu rozvoji (v kontextu výuky AJ)
Profesní portfolio
Seznámení se se školou jako institucí a rolí výuky cizího jazyka v rámci relevantních kurikulárních dokumentů
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Aktivní účast na seminářích, prezentace vlastního profesního portfolia (bude upřesněno na prvním semináři), tvorba vlastních pozorovacích archů, průběžné příspěvky a komentáře do sdíleného reflektivního deníku, reflexe vybraných částí konkrétních ŠVP.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Active participation, presentation of a ELT portfolio (the content will be specified in the first seminar), creating observation sheets, continuous contributions (entries, comments) to a shared online ELT journal, reflection of relevant sections of a school educational program.