PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průběžná oborová praxe z AJ - OPMN0A219B
Anglický název: Teaching Practice
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0A217B, OPMN0A218B
Je prerekvizitou pro: OPMN0A224B
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět navazuje na již osvojené znalosti studentů týkající se didaktiky anglického jazyka a na schopnost reflexe vybraných jevů v rámci mikro-výstupů v předešlých didaktických seminářích. Cílem předmětu je hlubší porozumění a rozvíjení profesních kompetencí a kultivace budoucí učitelské osobnosti v rámci výuky anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Stěžejním úkolem průběžné praxe je promyšlená příprava a realizace samostatných výstupů v prostředí školní třídy a jejich následná reflexe. Náplní předmětu je dále strukturované pozorování výukových situací. Předmět je provázán s předmětem Reflektivní seminář k praxi z AJ, ve kterém bude realizovaná výuka reflektována s oporou v teorii.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)

Přímá výuka (24 hodin), tvorba observačních archů (6 hodin), tvorba příprav na hodinu a výukových materiálů (20 hodin), vypracování sebereflexe (10 hodin).

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)

Povinná literatura:

KYRIACOU, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.

Školní vzdělávací programy příslušných základních škol.

BETÁKOVÁ, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X.

Doporučená literatura:

BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D.: The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. ISBN 978-0582447769.

READ, C.: 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2007. ISBN 978-1-4050-9907-3.

SLATTERY, M.; WILLIS, J.: English for Primary Teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 978 0 19 437563 4.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)

1. týden: Zahájení praxe, instrukce k jejímu plnění.

2. - 6., 10. - 11. týden: Přípravy na výuku, vlastní výuka, přípravy na pozorování, realizace pozorování, reflexe.

12. týden: Závěrečné reflektivní setkání.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)

Účast v plném rozsahu.

Oslovení mentorů dle instrukcí, získání relevantní čásiti ŠVP, ve spolupráci s mentory vytvořiení plánu průběhu praxe (pozorování i vlastní výuka), pozorování výuky, asistence ve výuce, vlastní samostatná výuka.

Pořizování záznamů z pozorování výuky, přípravy na výuku, systematická reflexe vlastní výuky i výuky spolužaček, průběžné vkládání úkolů do profesního portfolia.

Písemná reflexe zkušenosti (zadání bude upřesněno).

Vedení záznamu o plnění praxí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK