Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět navazuje na již osvojené znalosti studentů týkající se didaktiky anglického jazyka a na schopnost reflexe vybraných jevů v rámci mikro-výstupů v předešlých didaktických seminářích. Cílem předmětu je hlubší porozumění a rozvíjení profesních kompetencí a kultivace budoucí učitelské osobnosti v rámci výuky anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Stěžejním úkolem průběžné praxe je promyšlená příprava a realizace samostatných výstupů v prostředí školní třídy a jejich následná reflexe. Náplní předmětu je dále strukturované pozorování výukových situací. Předmět je provázán s předmětem Reflektivní seminář k praxi z AJ, ve kterém bude realizovaná výuka reflektována s oporou v teorii.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
The course builds on the already acquired knowledge of the students in English language teaching methodology and their ability to reflect on selected aspects of English teaching. The aim of the course is to help the participants extend their professional competences and develop a deeper understanding of English language teaching at primary school. This is expected to be achieved through structured observations, assistance in the classroom, thorough planning and realization of English language teaching lessons, and their subsequent reflections. The course is connected to reflective seminars, in which the observations and executed lessons will be reflected with support in theory.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
Přímá výuka (24 hodin), tvorba observačních archů (6 hodin), tvorba příprav na hodinu a výukových materiálů (20 hodin), vypracování sebereflexe (10 hodin).
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Povinná literatura:
KYRIACOU, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.
Školní vzdělávací programy příslušných základních škol.
BETÁKOVÁ, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X.
Doporučená literatura:
BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D.: The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. ISBN 978-0582447769.
READ, C.: 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2007. ISBN 978-1-4050-9907-3.
SLATTERY, M.; WILLIS, J.: English for Primary Teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 978 0 19 437563 4.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Obligatory reading:
KYRIACOU, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.
Školní vzdělávací programy příslušných základních škol.
BETÁKOVÁ, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X.
Recommended reading:
BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D.: The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. ISBN 978-0582447769.
READ, C.: 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2007. ISBN 978-1-4050-9907-3.
SLATTERY, M.; WILLIS, J.: English for Primary Teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 978 0 19 437563 4.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
1. týden: Zahájení praxe, instrukce k jejímu plnění.
2. - 6., 10. - 11. týden: Přípravy na výuku, vlastní výuka, přípravy na pozorování, realizace pozorování, reflexe.
12. týden: Závěrečné reflektivní setkání.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Účast v plném rozsahu.
Oslovení mentorů dle instrukcí, získání relevantní čásiti ŠVP, ve spolupráci s mentory vytvořiení plánu průběhu praxe (pozorování i vlastní výuka), pozorování výuky, asistence ve výuce, vlastní samostatná výuka.
Pořizování záznamů z pozorování výuky, přípravy na výuku, systematická reflexe vlastní výuky i výuky spolužaček, průběžné vkládání úkolů do profesního portfolia.
Písemná reflexe zkušenosti (zadání bude upřesněno).
Vedení záznamu o plnění praxí.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Full attendance.
Establishing contact with mentors according to instructions, reading relevant sections of the SEP, in collaboration with mentors creating a teaching practice plan (observations and teaching), lesson observations, assisting the teacher, independent teaching attempts.
Keeping track of lesson observations, lesson planning, systematic reflection of teaching attemps and colleague's teaching attempts, continuous completion of an ELT portfolio.
Written reflection of the experience (will be specified).