PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika AJ III - OPMN0A217B
Anglický název: ELT Methodology III
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Gamze Korbek, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0A215B
Je prerekvizitou pro: OPMN0A220B, OPMN0A221B, OPMN0A219B
Anotace -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)
Kurz se zaměřuje na výuku jazykových dovedností (receptivní, produktivní a zprostředkovaná) pro mladé studenty. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně teoretického porozumění procesům, technikám a principům výuky jazykových dovedností a seznámení budoucích učitelů s praktickou realizací jazykových dovedností. Teoretické znalosti jsou dále prohlubovány a rozšiřovány prostřednictvím týmových prezentací zaměřených podrobně na jednu z dovedností. Studenti během celého semestru dále rozvíjejí svou schopnost plánovat, vyučovat a reflektovat hodiny angličtiny.
Deskriptory -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

- Přímá výuka - 24 hodin,

- Tvorba observačního archu -2 hodiny,

- Studium odborné literatury -20 hodin,

- Příprava prezentace - 5 hodin,

- Plnění průběžných úkolů -12 hodin,

- Tvorba portfolia - 5 hodin,

- Příprava na zkoušku - 20 hodin.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (23.01.2023)

Základní:

Field, J.: Listening in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

Harmer, J. How to Teach Writing. Harlow: Pearson Education Limited, 2004.

Nuttall, C.: Teaching Reading Skills In a Foreign Language. Oxford: Macmillian, 1996.

Thornbury, S. How to Teach Speaking. Harlow: Pearson Education Limited, 2005.

 

Doporučená:

Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

Zkouška probíhá formou ústního pohovoru. Kandidát bude nejprve vyzván, aby si na místě připravil aktivitu zaměřenou na zadanou jazykovou dovednost a použil přidělený oddíl z učebnice. Doba přípravy je 25 minut. Poté kandidát vysvětlí a obhájí aktivitu s využitím teoretických znalostí. Je nutné správné používání angličtiny a souvislý ústní projev.

Sylabus -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

1. Language skills: introduction 

2. Teaching listening

3. Teaching speaking

4. Teaching reading

5. Teaching writing

6. Planning effective skill-oriented lessons

7. Teaching mediation skills

8. Final presentations

9. Course evaluation     

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

1. Docházka (povoleny 2 absence)

2. Studium odborné literatury, splnění všech zadaných úkolů

3. Náslech ve škole, tvorba a vyplnění observačního archu

4. Aktivní účast na přípravě a realizaci týmové prezentace a mikrovyučování, max. 2 pokusy, podmínkou je správnost a koherence jazykového projevu

5. Doplnění portfolia o nové aktivity včetně cílů a reflexe (1 aktivita na každou řečovou dovednost)

6. Test z teorie (na základě četby literatury, handoutů a poznámek ze seminářů), 70%, max. dva opravné pokusy

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK