Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (13.09.2021)
Jde o poslední semestr pětisemestrálního kurzu. Systematicky se pracuje s učebnicí a rozvíjejí se řečové dovednosti studentů, a to v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a psaní s rostoucím důrazem na správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu. Texty a nahrávky jsou všestranně využívány; studenti jsou stimulováni k jasnému formulování názoru k jejich obsahu. Systematicky se rozšiřuje slovní zásoba zejména o kolokace, idiomy, frázová slovesa a abstraktní pojmy. Studenti jsou vedeni k chápání mluvnice jako systému a jejich znalosti v této oblasti se rozšiřují o jevy vyskytující se v probíraných textech. Kurz probíhá ve dvou jazykových úrovních.
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (24.09.2022)
The course aims at developing students´ communicative competence from the initial B1+ towards B2 according to the Common European Framework of Reference for Languages. It is the fifth part of a five-semester course. Four essential language skills – speaking, listening, reading and writing - are developed throughout the course with the special focus on fluency and appropriateness of one´s speech. The students are motivated to clearly formulate their opinions about the topics from the coursebook. Their wordstock is systematically enriched, especially with collocations, idioms, phrasal verbs and abstract expressions. Students are led to understand grammar as a system and their knowledge is extended by grammatical features occurring in the used texts. The course is led in two language levels - pre-intermediate and intermediate.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (13.09.2021)
Cílem předmětu je rozvoj cizojazyčné komunikační kompetence studentů z předpokládané vstupní úrovně B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky k úrovni B2 pro úroveň středně pokročilí; pro mírně pokročilé je to B1+.
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (24.09.2022)
The course aims at developing students´ communicative competence from the initial B1+ towards B2 according to the Common European Framework of Reference for Languages for the intermediate level, and B1+ for the pre-intermediate level.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (24.09.2022)
přímá výuka (24 hodin), průběžná příprava (domácí úkoly, samostudium dle individuálních potřeb - 22 hodin), příprava na ústní prezentaci (4 hodiny), příprava na zápočtový test (10 hodin)
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (13.09.2021)
Povinná literatura (mírně pokročilí):
WILDMAN, J.; BEDDALL, J. Insight. Pre-Intermediate Student’s Book. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-401107-5.
Povinná literatura (středně pokročilí):
WILDMAN, J.; MYERS, C.; THACKER, C. Insight. Intermediate Student’s Book. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-401108-2.
HANCOCK, P. Insight. Intermediate Workbook. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-401113-6.
Doporučená literatura (obě jazykové úrovně):
MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English: with answers. Cambridge: Cambridge University Press.
HOUSE, Christine et al. Grammar - no problem: 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičeními a klíčem. Plzeň: Fraus.
REDMAN, Stuart. English vocabulary in use: pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
VINCE, Michael: Elementary Language Practice. MacMillan.
VINCE, Michael: Intermediate Language Practice. MacMillan.
Oxford Collocations Dictionary for students of English. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978 0 19 4325387. AYTO, J. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2010 (3rd ed.). ISBN 978-0-19-431287-5.
McCARTHY, M.; O’DELL, F. English Collocations in Use. Cambridge: CUP, 2005. ISBN-10 0-521-60378-1. SWAN, M. Practical English Usage. Oxford: OUP, 2005. ISBN-13: 978-0194420983.
Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford: OUP, 2014. ISBN 978-0-19-433350-4.