PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Návrh projektu (GAUK, GAČR apod.) - OPDZ1H012A
Anglický název: Project design (GAUK, GAČR etc.)
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Anotace
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (11.10.2020)
Zpracování žádosti o univerzitní nebo jiný vědecký grantový projekt zaměřený na řešení problematiky v rámci disertačního úkolu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (11.10.2020)

Osvojení znalostí a dovedností podmiňujících podání žádosti o vědecký projekt.

Literatura
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (11.10.2020)

CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-5326-3.

VÁŇOVÁ, Hana a SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: UK v Praze, 2002. ISBN 80-246-0435-3.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.

Další literatura dle zaměření projektu a tématu disertační práce.

Sylabus
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (11.10.2020)

1.      vymezení hlavních kroků ve výzkumu – formulace výzkumného problému a výzkumné hypotézy, práce s literaturou, sestavování výzkumného vzorku, sběr dat, analýza a interpretace dat, psaní výzkumné zprávy,

2.      základní charakteristiky kvalitativního výzkumu – designy kvalitativního výzkumu (např. etnografický výzkum, případová studie, zakotvená teorie), metody sběru dat využívané v kvalitativním výzkumu (např. pozorování, rozhovor, analýza dokumentů), softwary pro analýzu kvalitativních dat,

3.      základní charakteristiky kvantitativního výzkumu – dotazníková šetření, metody sběru dat využívané v kvantitativním výzkumu (např. dotazník, standardizované pozorování, didaktické testy), softwary pro analýzu kvantitativních dat,

4.      statistická analýza dat – základní pojmy deskriptivní a inferenční statistiky (např. míry polohy a variability, korelační koeficient, regresní analýza, faktorová analýza),

5.      smíšený výzkum – schémata kombinování kvalitativního a kvantitativního výzkumu, triangulace, jednofázové plány smíšených modelů,

6.      příklady využití různých přístupů ve výzkumu v odborných časopisech a monografiích (např. provádění experimentálních výzkumů a výpočet efektivity výukových metod),

7.      etická pravidla výzkumu, analýza metodologických přístupů v odborných pracích studentů kurzu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (11.10.2020)

Podání žádosti o univerzitní nebo jiný vědecký grantový projekt zaměřený na řešení problematiky v rámci disertačního úkolu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK