|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
Student navrhne vlastní výzkumný design projektu a obhájí ho kolokviálně |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
Doktorand čerpá z literatury (knih, sborníků, časopisů) zaměřené k tématu své práce. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/) Povinná literatura: SAVIN-BADEN, Maggi and TOMBS, Gemma. Research Methods for Education in the Digital Age. London, New York: BloomsburyAcademic, 2018. ISBN 978-1-4742-4562-3. LEAVY, Patricia. Method Meets Art. Arts-Based Research Practice. New York, London: The Guilford Press, 2009. ISBN 978-1-59385-259-7. HICKMAN, Richard (Eds.) Research in Art & Design Education. Issues and Exemplars. Bristol, Chicago: Intellect, 2008. ISBN 978-1-84150-199-4. IRWIN, Rita, SPRINGGWAY, Stephanie and WILSON KIND, Sylvia. A/r/tography as Living Inquiry Through Art and Text, 2005. https://doi.org/10.1177/1077800405280696 GAJDOŠÍKOVÁ, Pavla. Výzkumná sonda Paměť místa založená na principu A/r/tografie, realizovaná v Lisabonu. Výtvarná výchova (3-4) 2018. Str. 46-61. ISSN 1210-3691. Doporučená literatura: DELEUZE, Gilles a GUATTARI, Félix. Tisíc plošin. Přeložila Marie Caruccio Caporale. Herrmann & synové. ISBN 9788087054253. FULKOVÁ, Marie a JAKUBCOVÁ, Lucie. Kvalitativní metody výzkumu v aktuálních výzkumných projektech KVV PedF UK z let 2011 a 2012/I. (Vybrané metodologie a metody). In UHL SKŘIVANOVÁ, Věra (Ed.) Pedagogika umění/Umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. UJEP v Ústí nad Labem, 2014. ISBN 978-80-7414-663-3. Str. 37-54. SLAVÍK, Jan a FULKOVÁ, Marie. Výzkum a teorie edukačního procesu – slepá skvrna výtvarné výchovy? In HORÁČEK, Radek a ZÁLEŠÁK, Jan. Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání. Symposium České sekce InSEA, Brno, 2008. Sborník z konference Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, svazek 222, řada estetickovýchovná č. 7. ISBN 978-80-210-4722-8. FULKOVÁ, Marie a KITZBERGEROVÁ, Leonora. Vlivy multimediální komunikace ve výtvarné výchově. Výtvarná výchova, č. 1-2, roč. 57, 2017, str. 16 – 40. ISSN 1210-3691.
Online zdroje: http://artisticintellect.com/2013/08/05/artography-as-methodology/ Irwin, Rita, Springgay, Stephanie, Wilson Kind, Sylvia. A/r/tography as Living Inquiry Through Art and Text, 2005. https://doi.org/10.1177/1077800405280696 Journals, research databases https://webofknowledge.com/ https://www.elsevier.com/solutions/scopus International Journal of Art & Design Education www.wiley.com/ International Journal for Education through Art https://www.intellectbooks.co.uk/journals/index/ |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
Seminář, konzultace a samostatná práce |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
Hlavní témata: 3. Kvalitativní a kvantitativní přístupy v pedagogickém výzkumu a jejich možnosti ve výzkumu VV. Formulace výzkumných otázek, předmět výzkumu, učební úloha, didaktická analýza, identifikace problému, funkční slovník 4. A/r/tography (artografie) jako metodologie a personalizované varianty jejích metodických přístupů. Participatory action research (PAR), action research (AR), art based research (ABR) 5. Výzkumný protokol ve VV a jeho varianty 6. Modelování (vizualizace) výzkumného pole 7. Rozšířená anotace disertační práce 8. Kurz bude veden v češtině nebo v angličtině a bude probíhat formou seminářů a individuálních konzultací, výzkumné designy budou konzultovány. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (03.11.2020)
Zápočet: Vypracování rozšířené anotace disertační práce a její obhajoba
Prezentace a obhajoba podrobného modelu designu vlastního výzkumu v rámci kolokvia k rozšířené anotaci |