|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.10.2020)
Cílem je identifikace specifických konceptů výzkumu vztažených k tématu disertační práce studenta, zvládnutí odborných slovníků a interpretačních rámců, směřujících k napsání disertační práce. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.10.2020)
Doktorand čerpá z literatury (knih, sborníků, časopisů) zaměřené k tématu své práce. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/), Knihovně AVČR a specializovaných archivech center současného umění, např. DOX, Galerie Tranzitdisplay, Prague Institute of Planning and Development/vzdělávací centrum CAMP a jiné. Povinná literatura: BROWN, Tony, ATKINSON, Dennis and ENGLAND, Janice. Regulatory Discourses in Education: A Lacanian perspective. Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2006. ISBN-13- 978-3039105274. FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Přeložil Petr Horák. Praha: Svoboda, 1994. FOUCAULT, Michel. Archeologie vědění. Přeložil Čestmír Pelikán. Praha: Herrmann &synové, 2002. FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7. FULKOVÁ, Marie, TIPTON, Teresa and ISHIKAWA, Makoto. Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234. SEDERHOLM, Helena (Eds.) Artbeat: The Project. Helsinki: Aalto University, 2012. ISBN 9526046943.
Doporučená literatura: DANCER, Andrea. Profound Listening: Poetics, Living Inquiry, Arts‐Based Practice and Being‐Presence in Soundwalk ‐ Soundscape Composition. Dissertation. The University of British Columbia, 2014. FULKOVÁ, Marie and TIPTON, Teresa. A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. pp. 27-42. ISSN 1476 – 8062. FULKOVÁ, Marie and TIPTON, Teresa. DNA as a Work of Art: Processes of Semiosis between Contemporary Art and Biology. The International Journal of Art & Design Education, Volume 32, Issue 1, February 2013. Pp. 83 – 96. ISSN 1476 – 8062. FULKOVÁ, Marie. In-Between Space for Art and Education: Regimes of Visibility and Procedures of Expression. In Kettel, J. (ed.): Missing Link. Űbergangsformen von Kunst und Pädagogik in der Kulturellen Bildung. Künstlerische Kunstpädagogik im Kontext. Oberhausen: ATHENA –Verlag, 2017. Pp. 123-133. ISBN: 978-3-89896-650-4. FULKOVA, Marie and TIPTON, Teresa. Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In FAULKNER, Dorothy and COATES, Elizabeth (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group, 2011. ISBN 978-0415-46562-2: pp. 132-156, DOI 10.4324/9780203818923. Online zdroje: International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/ International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/ |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.10.2020)
Hlavní témata sylabu: 1. Dirskusivní pole výtvarné výchovy jako nestálé pole výpovědí; výpověď chápaná jako foucaltovská énoncé; autorská výpověď výtvarného umělce, dítěte, žáka ve výtvarné výchově. 2. Vrstvy diskursu výtvarné výchovy, diskursivní analýza (vrstvy vědeckých, filosofických, uměnovědných disciplín). 3. Diskursivní model didaktiky VV a analýza stávajících edukačních přístupů k obsahům vyučování. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (27.10.2020)
Předkládání editovaných draftů odborného textu pro oborový časopis, případně předložení pracovní verze kapitoly disertační práce
Zkouška a předložení odborného textu k publikaci pro domácí odborný časopis Výtvarná výchova |