PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální problematika sluchového postižení - OPDS1S103B
Anglický název: Actual problematic hearing impairment
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Záměnnost : OD0218010
Je záměnnost pro: OD0218010
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)
Předmět se zaměřuje na aktuální trendy u nás a ve světě v oblasti sluchové protetiky, rehabilitace a edukace osob se sluchovým postižením a kvality jejich života. Sleduje současné výzkumy a studie zabývající se uživateli kochleárních implantátů různých věkových skupin a rozvojem jejich komunikačních kompetencí s přesahem do medicíny, psychologie, lingvistiky, audiologie, biomedicínského inženýrství.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)

Cílem předmětu je prohloubit znalosti v oblasti speciální pedagogiky osob se sluchovým postižením.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)

HÁDKOVÁ, Kateřina. (2016). Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-619-2.

HÁDKOVÁ, Kateřina. (2012). Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7290-618-5

LEONHARDT, Annette und Melanie POSPISCHIL. (2018) Internationale Ansätze zur schuli­schen Inklusion. Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn. ISBN 978-3-7815-5627-0.

LEONHARDT, Annette. (2018) Inklusion im Förderschwerpunkt Hören. Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart. ISBN 978-3-17-026888-3.

MARSCHARK, Marc, LAMPROPOULOU, Venetta and Emmanouil K. SKORDILIS. (2016) Diversity in Deaf Education. Oxford University Press. ISBN 9780190493073.

Odborná časopisecká literatura.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.10.2020)

1.      Heterogenita osob se sluchovým postižením.

2.      Sluchová protetika v současnosti i v historickém kontextu.

3.      Implantační systémy a centra kochleárních implantací.

4.      Diagnostika sluchových vad a úloha audiologie.

5.      Rehabilitace a edukace osob se sluchovým postižením.

6.      Komunikační systémy a komunikační kompetence osob se sluchovým postižením.

7.      Zahraniční studie a jejich komparace se situací u nás.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (13.11.2023)

Výstupem je zkouška na základě analýzy vybrané zahraniční studie v rozsahu 10 stran.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK