|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (15.11.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (15.11.2020)
ČAPKOVÁ, D. Myslitelsko vychovatelský odkaz Jana Komenského. Praha: Academia, CHLUP, O., KUBÁLEK, J., UHER, J. Pedagogická encyklopedie I.-III. Brno : Novina, 1938-1940. PATOČKA, J. Filosofické základy Komenského pedagogiky. In Komeniologické studie I. Praha : Oikúmené, 1997, 164-231. UHER, B. Nové školy v předválečném Československu. Praha: UK, 1971. UHLÍŘOVÁ, J. Problémy československé školské reformy v meziválečném období I., II. Praha : UK PedF, 2004. VÁŇOVÁ, R. Československé školství ve 30. letech (Příhodovská reforma). Praha: UK PedF, 1996. VÁŇOVÁ, R. Úsilí československého učitelstva o školskou reformu. Pokusné školy 20. let. Pedagogika,1992, 42, 2, 251-258. VRÁNA, S. Základy nové školy. Brno: Ústřední učitelské nakladatelství a knihkupectví, 1946. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (15.11.2020)
Výstupem kurzu je ústní zkouška. Ta se uskuteční jako diskuse nad písemnými tezemi. Teze poukáží na vztah mezi tématem disertace a tradicemi českého vzdělávání(historický kontext). Povinností studenta je odevzdat teze 14 dní před konáním zkoušky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (15.11.2020)
· Kořeny a předpoklady tradice české školy ( J. A. Komenský, česká komeniologie) · Důrazy osvícenství, význam racionalismu pro rozvoj výchovného kontextu · Význam J.F. Herbarta pro výchovu 19. století a rozvoj paradigma herbartismu · Principy a projevy reformního hnutí · Meziválečné československé reformní hnutí (legislativa, boj o reformu školy, vztah meziválečné situace na půdě školství a současná školská transformace) · Zvraty kontinuity české výchovné tradice (1918, 1939-1945, 1948-1989, 1990) |