PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie výchovy - OPDQ1P110B
Anglický název: Theory of Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Záměnnost : ODO114009
Je záměnnost pro: ODO114009
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (17.03.2021)
Cílem předmětu je otevřít se pluralismu v oblasti edukace. Teorie výchovy by měla doktorandovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která mu může ukázat cestu ve spletitosti pedagogických teorií, směrů a proudů. Obsah: Teorie výchovy je jednou ze základních pedagogických disciplín, která se zabývá systematizací a uspořádáním věd o výchově, jejich cíli, metodami, formami, prostředky a podmínkami. Předmětem teorie výchovy jsou především různé teorie, směry a výchovné ideologie, poskytující řadu teoretických modelů a způsobů myšlení o výchovném procesu. Absolvováním tohoto povinně volitelného předmětu mohou doktorandi, kteří nemají SZZ z pedagogiky, splnit svoji povinnost složit zkoušku z pedagogiky či pedagogické psychologie.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (17.03.2021)

BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.

BREZINKA, W. Východiska k poznání výchovy. Brno: L. Marek, 2001.

GUTEK, G., L. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. Needham Heights: Pearson Education, 1997.

KWIECIŃSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. Pedagogika. Warszawa: PWN, 2004.

PROKOP, J. Pedagogika a ideologie. In: PROKOP, J., RYBIČKOVÁ, M. (Eds.) Proměny pedagogiky. Praha: PedF UK, 2005, 155-161.

PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích 20. století. Praha: Karolinum, 2005.

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.

SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966.

ZELINA, M. Teórie výchovy. Hĺadanie dobra. Bratislava: SPN, 2004.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (17.03.2021)

Forma zkoušky: ústní 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK