|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
ALSUP, Janet. Teacher identity discourses: Negotiating personal and professional spaces. Routledge, 2006. BROUWERS, André a TOMIC, Welko. A longitudinal study of teacher burnout and perceived self-efficacy in classroom management. Teaching and Teacher education, 2000, vol. 16, no. 2, s. 239-253. GIBBS, Simon a MILLER, Andy. Teachers’ resilience and well-being: A role for educational psychology. Teachers and Teaching, 2014, 20.5: 609-621. KOHOUTEK, Rudolf; ŘEHULKA, Evžen. Stresory učitelů základních a středních škol v České republice (zejména stresory způsobené učitelům žáky). Škola a zdraví, 2011, vol. 21, s. 105-117. LUKAS, Josef. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů. Pedagogika, 2007, vol. 57, no. 4, s. 46-60. MASLACH, Christina, SCHAUFELI, Wilmar B. a LEITER, Michael P. Job burnout. Annual review of psychology, 2001, vol. 52 no. 1, s. 397-422. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Portál, 2013. (vybrané kapitoly) MAN, F. a PROKEŠOVÁ, L. Jaký jsem učitel. Československá psychologie, 2011, vol. 55, no.6, s. 565. MINAŘÍKOVÁ, Eva a JANÍK, Tomáš. Profesní vidění učitelů: od hledání pojmu k možnostem jeho uchopení. Pedagogická orientace, 2012, vol. 22, no. 2, s. 181-204. O'REILLY, Patrick Edward, "Teachers at Work: Factors Influencing Satisfaction, Retention and the Professional WellBeing of Elementary and Secondary Educators" (2014). CUNY Academic Works. https://academicworks.cuny.edu/gc_etds/88 PAVELKOVÁ, I. a HRABAL, V. Jaký jsem učitel. Praha: Praha: Portál, 2010. SCHLEICHER, A. Valuing our Teachers and Raising their Status: How Communities Can Help, International Summit on the Teaching Profession, OECD Publishing, Paris, 2018. https://doi.org/10.1787/9789264292697-en. SKAALVIK, Einar M. a SKAALVIK, Sidsel. Teacher self-efficacy and teacher burnout: A study of relations. Teaching and teacher education, 2010, vol. 26, no.4, s. 1059-1069. SMETÁČKOVÁ, Irena. Syndrom vyhoření, self-efficacy a copingové strategie mezi vyučujícími na českých základních škol. Československá psychologie, 2019, vol. 63, no. 4 (v tisku). ŠTECH, Stanislav. Profesionalita učitele v neo-liberální době. Pedagogika, 2007, vol. 57, no. 4, s. 326-337. Seznam publikací bude aktualizován podle vývoje poznatků v oboru. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (08.10.2020)
Průběžná příprava na semináře (četba povinné literatury). Seminární práce. |