|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (18.08.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (18.08.2020)
ALTHAUS, Hans-Joachim. Landeskunde: Anmerkungen zum Stand der Dinge. Info DaF, 1999, Jg. 26, Nr. 1, s. 25 - 36. ISSN 0724-9616. ALTMAYER, Claus. Kultur als Hypertext: Zu Theorie und Praxis der Kulturwissenschaft im Fach Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM, 2004. ISBN 3-89129-418-2. BAUSINGER, Hermann. Typisch deutsch. 4. Auflage. München: Verlag C. H. Beck, 2005. ISBN 3-406-42148-2. ISBN 3-406-42148-2. BRIESEMEISTER, Dietrich. Landeskunde - Kulturkunde - Auslandskunde: Historischer Rückblick und terminologischer Überblick. In: Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Kultur und Kommunikation als didaktisches Konzept. München: Kösel Verlag, 1976, s. 138-157. ISBN 3-466-30125-4. ERDMENGER, Manfred. Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006623-X. GÖTZE, Lutz. Interkulturelles Lernen und "Interkulturelle Germanistik" - Konzepte und Probleme. Deutsch als Fremdsprache, 1992, Jg. 29, Heft 2, s. 3-9. ISSN 0011-9741. KRUMM, Hans-Jürgen., Christian. FANDRYCH, Britta. HUFEISEN und Cladia RIEMER (Hrsg.). Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. 1. Halbband Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter Mouton, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. 2. Halbband Ein Internationales Handbuch. ISBN 978-3-11-020507-7. MELDE, Wilma. Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1987. ISBN 978-3-878-08341-2. MOG, Paul und Hans-Joachim ALTHAUS (Hrsg.). Die Deutschen in ihrer Welt: Tübinger Modell einer integrativen Landeskunde.Berlin und München: Langenscheidt, 1992. ISBN 3-468-49443-2. NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-121-6. PARRY, Christoph. Menschen, Werke, Epochen. Ismaning: Hueber, 1993. ISBN 978-3-1900-1498-9. PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV nakladatelství. 2001. ISBN 80-85866-72-2. PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. ISBN80-7178-885-6. SOUKUP, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-929-1. THIMME, Christian. Interkulturelle Landeskunde: Ein kritischer Beitrag zur aktuellen Landeskunde-Diskussion. Deutsch als Fremdsprache, 1995, Jg. 32, Heft 3, s. 131-137. ISSN 0011-9741. THOMAS, Alexander. Psychologie interkulturellen Handels. Göttingen: Hogrefe, Verlag für Psychologie, 1996. ISBN 978-3-8017-0668-5. TRAD, Ahmed Rafik. Tabuthemen in der interkulturellen Kommunikation. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2001. ISBN 3-631-38809-8. WIERLACHER, Alois und Andrea BOGNER. (Hrsg.). Handbuch interkulturelle Germanistik. Stuttgart: Verlag J. B. Metzler, 2003. ISBN 3-476-01955-1. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (18.08.2020)
1. Interkulturní didaktika cizích jazyků – cíle a obsah s důrazem na didaktiku reálií 2. Základní pojmy didaktiky reálií (kultura, empatie, zdvořilost, interkulturní učení, interkulturní kompetence, tabu, kritická tolerance, srovnávání aj.) 3. Vývoj didaktiky reálií ve výuce cizích jazyků na českém a německy mluvícím území 4. Pojem reálie, vývoj a současné pojetí přístupů k reáliím 5. Lingvoreálie jako součást výuky cizích jazyků 6. Vývoj pojetí reálií v kurikulích od roku 1869 do současnosti 7. Základní metodické přístupy k výuce reálií, jejich klasifikace a charakteristika |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2023)
- aktivní účast - plnění průběžných úkolů |