PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální trendy a témata moderní biologie ve vztahu ke kurikulu přírodopisu a biologie - OPDB1B051B
Anglický název: Current trends and Topics in Modern Biology in Relation to the Curriculum of Natural Sciences and Biology
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 36 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Jan Petr, Ph.D.
doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D.
doc. PaedDr. Mgr. Radka Závodská, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (01.09.2020)
Cílem kurzu je získat orientaci a zachytit vývoj aktuálních vědeckých poznatků ve vybraných biologických disciplínách (případně geologických vědách) zejména ve vztahu k současnému kurikulu přírodopisu a středoškolské biologie. Absolvent kurzu by měl být schopen pracovat s aktuálními poznatky v tom oboru biologie, který odpovídá tématu jeho disertačního projektu. Na základě znalosti vybraných témat, kterými se konkrétní obor biologie v současnosti zabývá, dokáže absolvent kriticky analyzovat kurikulum a navrhnout případné změny či doplňky tak, aby jeho obsah odpovídal současným výzkumům a poznatkům v daném oboru nebo oborech biologie (popřípadě geologických věd). Aktuální trendy a poznatky (zejména) v oborech: Geologické vědy, Biologie buňky a molekulární biologie, Genetika, Biologie organismů a taxonomie, Evoluční biologie, Ekologie a ochrana přírody (ohrožení přirozených formací a druhové rozmanitosti, globální ekologické problémy), Interdisciplinární vztahy biologie a dalších vědních oborů (biofyzika, biochemie, …), etické otázky.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (01.09.2020)

Základní literatura:

Neil A. Campbell, Lisa A. Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Jane B. Reece (2017).  Biology: A Global Approach plus MasteringBiology with Pearson eText, Global Edition.  Pearson Education Limited.

Sukhendu B. Dev, (2015). Unsolved problems in biology—The state of current thinking, Progress in Biophysics and Molecular Biology, 117 (2–3), 232-239.

 

Doporučená literatura (výběrově):

Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Morgan, D. O., Raff, M. C., Roberts, K., & Walter, P. ([2015]). Molecular biology of the cell (Sixth edition). Garland Science, Taylor and Francis Group.

Flegr, J. (2018). Evoluční biologie (Třetí opravené a rozšířené vydání). Academia.

Klug, W. S., Cummings, M. R., Spencer, C. A., Palladino, M. A., & Killian, D. (2019). Concepts of genetics.

Lutgens, F. K., Tarbuck, E. J., & Tasa, D. G. (2017). Essentials of geology. Pearson.

Molles, M. (2015). Ecology: concepts and applications. McGraw-Hill Education.

Murphy, M. P., & O'Neill, L. A. (Eds.). (1997). What is life? The next fifty years: speculations on the future of biology. Cambridge University Press.

Primack, R. B., Kindlmann, P., & Jersáková, J. (2011). Úvod do biologie ochrany přírody. Portál.

Trigunayat, M. M., & Trigunayat, K. (2019). A Manual of Practical Zoology: Biodiversity, Cell Biology, Genetics & Developmental Biology Part-1. Scientific Publishers.

Younès, T.(Ed.). (2020). Biological Education. Chalenges of the 21st Century. Biology International 39.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK