Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Předmět je zaměřen na obecné základy projektování vzdělávacích kurzů a jejich evaluaci. Studenti se seznámí se zásadami tvorby kurzů zájmového a částečně též profesního vzdělávání. Získané poznatky a dovednosti mohou uplatnit jako lektoři zájmového vzdělávání nebo jako koncepční pracovníci institucí pro další vzdělávání dospělých. Předmět má praktický charakter, přičemž základní teoretické poznatky a zásady tvorby kurzů jsou prezentovány na konkrétních příkladech.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi, které jsou nezbytné pro profesionální tvorbu a evaluaci kurzů zájmového vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (20.02.2018)
Základní doporučená studijní literatura:
BARTOŇKOVÁ, H. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus. 2005. ISBN 80-7238-220-9.
KOPECKÝ, K. E.learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc : Hanex, 2006.
PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha : Grada, 2012.
Rozšiřující studijní literatura:
BENEŠ, M. Andragogika. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-807367-551-6.
ŠOFEROVÁ, J. Lektorské finty: Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha : Grada, 2008.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Celoživotní vzdělávání a celožiovotní učení jako soudobý trend.
Zájmové a profesní vzdělávání, typy kurzů a jejich poskytovatelé.
Koncepce vzdělávacího kurzu - formulace cíle, stanovení cílové skupiny, vymezení obsahového zaměření a metod práce, personální a materiální zabezpečení.
Akreditace programů zájmového a profesního vzdělávání v ČR.
Realizace a evaluace vzdělávacího kurzu, vedení dokumentace.
Legislativní, ekonomické a marketingové otázky celoživotního vzdělávání.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Zápočet bude udělen na základě zpracování a obhájení projektu konkrétního vzdělávacího kurzu (student si zadání zvolí z širší nabídky).