PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Projektování vzdělávacích kurzů - OPBZ0P135C
Anglický název: Development of educational programmes
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Předmět je zaměřen na obecné základy projektování vzdělávacích kurzů a jejich evaluaci. Studenti se seznámí se zásadami tvorby kurzů zájmového a částečně též profesního vzdělávání. Získané poznatky a dovednosti mohou uplatnit jako lektoři zájmového vzdělávání nebo jako koncepční pracovníci institucí pro další vzdělávání dospělých. Předmět má praktický charakter, přičemž základní teoretické poznatky a zásady tvorby kurzů jsou prezentovány na konkrétních příkladech.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi, které jsou nezbytné pro profesionální tvorbu a evaluaci kurzů zájmového vzdělávání.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (20.02.2018)

Základní doporučená studijní literatura:

  • BARTOŇKOVÁ, H. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
  • MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
  • MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus. 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • KOPECKÝ, K. E.learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc : Hanex, 2006.
  • PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha : Grada, 2012.

Rozšiřující studijní literatura:

  • BENEŠ, M. Andragogika. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
  • ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
  • HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
  • ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-807367-551-6.
  • ŠOFEROVÁ, J. Lektorské finty: Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha : Grada, 2008.
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
  1. Celoživotní vzdělávání a celožiovotní učení jako soudobý trend.
  2. Zájmové a profesní vzdělávání, typy kurzů a jejich poskytovatelé.
  3. Koncepce vzdělávacího kurzu - formulace cíle, stanovení cílové skupiny, vymezení obsahového zaměření a metod práce, personální a materiální zabezpečení.
  4. Akreditace programů zájmového a profesního vzdělávání v ČR.
  5. Realizace a evaluace vzdělávacího kurzu, vedení dokumentace.
  6. Legislativní, ekonomické a marketingové otázky celoživotního vzdělávání.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Zápočet bude udělen na základě zpracování a obhájení projektu konkrétního vzdělávacího kurzu (student si zadání zvolí z širší nabídky).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK