1) Úvod do předmětu. Doporučená literatura.
Hlasová výchova: anatomie hlasového ústrojí; problematika artikulace.
Cvičení: dechová cvičení, rozmlouvací cvičení, artikulační etudy.
2) Komunikace a její proces, kooperativní a zdvořilostní princip.
Cvičení: pouze verbálně komunikuj obrázek.
Mluvený projev: přízvukový takt; větný přízvuk (důraz); promluvový úsek; intonace.
Cvičení: modulace textu a praktický nácvik. Zpětná vazba a doporučení pro zlepšení.
3) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; dialogová cvičení; sólový výstup s prezentovaným
textem.
Mluvený projev a jeho role v prezentaci. Prezentační dovednosti – příprava prezentace, struktura prezentace,
mobilizátory pozornosti. Jazykové prostředky vhodné pro určité komunikační situace a projevy. Rétorické triky.
4) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; dramatický text v praktickém cvičení; parazitní
citoslovce.
5) Mluvený projev – práce ve školním televizním studiu:
a. nácvik mluveného projevu na kameru a mikrofon (neverbální a verbální komunikace);
b. hra na moderátora – čtení daného textu ze čtecího zařízení na záznam;
c. zpětná vazba k natočeným projevům a doporučení ke zlepšení.
6) Hlasová výchova: opakování dechových a artikulačních cvičení; úskalí nářečových slangů; zásady spisovné
výslovnosti; artikulační etudy.
7) Mluvený projev – práce ve školním televizním studiu:
a. nácvik úvodu k efektivní prezentaci a jeho natočení na záznam (neverbální a verbální komunikace, psychologie
komunikace);
b. zpětná vazba k natočeným projevům a doporučení ke zlepšení.
8) Hodnocení práce studentů v kurzu a závěrečné hodnocení.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (05.10.2022)
jednodenní seminář, zápočet za aktivní účast na semináři