PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Digitální portfolio a obsahová evaluace vzdělávacích médií II - OPBZ00117C
Anglický název: Digital portfolio and content evaluation of educational media II
Zajišťuje: Studijní oddělení (41-STUD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (05.10.2022)
Tvorba digitálního portfolia pro potřeby pedagogické praxe. Práce s portfoliem v pedagogické praxi. Vzdělávací média jako součást digitálního portfolia. Jak na obsahovou evaluaci vzdělávacích médií? Propojení s didaktickou evaluací, výsledky učení apod. Předmět je realizován ve spolupráci s Vyšší odbornou školou publicistiky.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (05.10.2022)

1) Tvorba digitálního portfolia pro potřeby pedagogické praxe.

Technické parametry (Mahara), praktická tvorba obsahových celků. Složky portfolia, multimediální obsah.

2) Práce s portfoliem v pedagogické praxi.

Jednotlivé funkce portfolia (archivační, agregační, prezentační, reflexivní, komunitní, vzdělávací) a jejich využití při tvorbě výstupů pro konkrétní cílové skupiny - studenti, kolegové, rodiče, veřejnost...

3) Vzdělávací média jako součást digitálního portfolia.

Integrace multimediálních vzdělávacích obsahů do portfolia. Kontextualizace v rámci vybraných druhů portfolia. Autorská práva, sdílení.

4) Propojení s didaktickou evaluací, výsledky učení, naplnění cílů. Portfolio jako nástroj plánování profesního rozvoje. Peer-to-peer hodnocení.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (05.10.2022)

jednodenní seminář, zápočet za aktivní účast na semináři

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK