PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multikulturní výchova - OPBY4P055B
Anglický název: Multicultural Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBY4P043A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.09.2019)
Předmět seznamuje studenty s problematikou multikultury a inkluzivního vzdělávání. Pozornost bude věnována aktuálním otázkám migrace a interkulturního soužití. Předmět je dále zaměřen na otázky různých životních stylů a jejich reflexe v životě školy a v oblasti vzdělávací oblasti člověk a zdraví. Cíle předmětu: Studenti na základě odborných poznatků věcně argumentují a diskutují problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem jako specifické kategorie žáků v inkluzi. Studenti objasní proces podpory a možnosti školy při práci s těmito žáky na základě hlubšího pochopení historických a současných problémů migrace. Přehled výukových témat: 1. Inkluzivní vzdělávání. 2. Základní terminologie, kultura, identita, etnocentrismus. 3. Skupiny, identita a minority. 4. Migrace 5. Děti s OMJ v české škole. 6. Uprchlictví, azylové řízení. 7. Dítě bez doprovodu. 8. Romský žák 9. Kazuistiky vybraných žáků s OMJ. 10. Pomáhající organizace a inkluzivní vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.09.2019)
 

Bauman, Z.  (1999.)Globalizace. Praha: Mladá fronta.

Beck, U. (2007). Co je to globalizace? Omyly a odpovědi.  Brno: CDK.

Buryánek, J. (2002). Interkulturní vzdělávání. Praha: Inkluzivní škola.

Čaněk, D. (1996).Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha: Institut

pro středoevropskou kulturu a politiku.

Eriksen, H. (2007). Antropologie multikulturní společnosti. Praha: Triton.

Jandourek, J. (2001). Sociologicky slovník. Praha: Portál.

Prucha, J. (2006).  Multikulturní výchova. Triton.

Sartori, G. (2005). Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.09.2019)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7916

 

 

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK