PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe z výchovy ke zdraví s reflexí - OPBY4P042A
Anglický název: Practice of Education towards Healthwith Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / 60 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBY4P012A, OPBY4P023A
Je prerekvizitou pro: OPBY4P053C, OPBY4P062B
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví. Studenti analyzují různé strategie podpory zdraví z pohledu vybraných subjektů ve státní sféře a neziskovém sektoru na základě stáží ve vybraných zařízeních. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z disciplín bakalářského studia oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Studenti analyzují vybranou strategii podpory zdraví z pohledu vybraných zařízení. Studenti zhodnotí význam meziresortní spolupráce v oblasti podpory zdraví.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 47 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 2 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 13 hodin. Tvorba seminární práce 8 hodin. Příprava na zápočet 2 hodiny.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Havlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie.

Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství.

Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.

https://www.podporainkluze.cz

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Přehled výukových témat:

Komunitní programy podpory zdraví

1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti.
2. Návštěva školských zařízeních 
3. Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.
4. Spolupráce školy a dalších subjektů při řešení syndromu rizikového chování.
7. Reflexe praxe.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK