PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy didaktiky výchovy ke zdraví - OPBY4P041A
Anglický název: Basics of Didactics of Education towards Health
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 45 / 45 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBY4P012A, OPBY4P023A
Je prerekvizitou pro: OPBY4P051A
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Úvod do didaktiky VKZ rozvíjí profesní předpoklady a kompetence v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na začínajícího učitele. Předmět je zaměřen na osobnostní rozvoj učitele. Cílem předmětu je na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Cílem předmětu je rozvíjení profesních předpokladů a kompetencí v oblasti požadovaného standardu učitele v České republice a požadavků Evropské unie na úrovni kladené na  začínajícího učitele.Cílem je  osobnostní rozvoj učitele  na základě sebepoznávání rozvoj prosociálního chování, empatie, emoční stabilit, psychické odolnosti, tvořivosti a kultivovanosti.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Tvorba seminární práce 7 hodin. Příprava na zápočet 9 hodin.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada

Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Přehled výukových témat:

1. Utváření profesního sebepojetí, učitele výchovy ke zdraví - jakým (ne)chci být učitelem. Tvorba osobního rozvojového cíle.

2. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.

3. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy.

4. Konflikty.

5. Empatie, emoční inteligence.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Úspěšné splnění předmětu předpokládá  aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK