|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (26.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (26.01.2023)
GOODMAN, N.: Způsoby světatvorby. Bratislava: Archa, 1996. HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele: Pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: PedF UK v Praze, 2001. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. LANDISCHOVÁ, E. Teorie a praxe arteterapie. Taneční a výtvarné formy. Praha: PedF UK, 2007. SEMARÁD, J.; JURÁČKOVÁ, I.; ŠÍMA, V. Průvodce sociální pedagogikou v kontextu pedagogických věd. Hradec Králové, Gaudeamus, 2007. SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha: Karolinum 1997. SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H; SLAVÍK, J. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003. SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej! Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007. SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha: UK v Praze- Pedagogická fakulta 2001, 2004. SLAVÍK, J.; CHRZ, V.; ŠTECH S. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum 2014. SOCHOR, P. Člověk s postižením a výtvarná tvorba od zobrazování k autorství. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha: Portál, 2002. UHL SKŘIVANOVÁ, V. a kol. (eds.) Pedagogika umění – umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2014. UHL SKŘIVANOVÁ, V. Mezigenerační porozumění ve výtvarné pedagogice pro seniory. In Horáček, R., Zálešák, J. (ed.). Veřejnost a kouzlo vizuality, sborník ke konferenci INSEA, Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 285-290. ISBN 978-80-210-4722-8. ZICHA, Z. Úvod do speciální výtvarné výchovy: Skriptum pro posluchače Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1981. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (26.01.2023)
V případě, že bude KVV nucena omezit nebo rušit prezenční výuku, bude výuka v předmětu zajištěna distančně pomocí aplikace MS Teams. Aplikace je všem studentům řádně zapsaným na PedF UK zdarma k dispozici, viz tento odkaz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/. Výuka bude v semináři/přednášce nastavena tak, aby ji bylo možné plnit v případě nutnosti distančně a podmínky k zakončení předmětu se nebudou měnit. Aktuální podmínky k zakončení předmětu budou představeny na prvním semináři nebo na první přednášce. V případě distanční výuky budou aktuální požadavky uloženy v dokumentu INFORMACE.doc v týmu v MS Teams. Prosím studentky a studenty, aby si aktualizovali e-mailové adresy, aby bylo možné je kontaktovat a informovat. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (26.01.2023)
Aktivní účast studentů ve výuce z důvodu sebezkušenostního charakteru výuky. Příprava a rozpracování expresivních aktivit pro konkrétní sociální skupinu. Reflektivní bilance konkrétních aktivit. Návrh, prezentace a obhajoba expresivních výtvarných činností s konkrétní sociální skupinou. Příprava, strukturace a reflexe těchto aktivit. Vymezení edukačních a terapeutických cílů ve vztahu ke konkrétní oblasti intence výtvarné výchovy. |