|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (11.02.2020)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky DAVID, J.: Výtvarná výchova jako duchovní a smyslový fenomén. Fantisk, Polička 1993. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I., Inkluzívní vzdělávání, Teorie a praxe. Grada Publishing: Praha. 2010. MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005 ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: SARAH, 2001. SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky ADORNO, T. W., Reflexe o umění a filosofii („Estetická teorie“, „Paralipomena“) BABYRÁDOVÁ, H., Rituál, umění a výchova, PedF MU, Brno, 2002. BAŠTECKÁ, B. Klinická psychologie. Portál CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie. Praha, Portál, 1998. CASEOVÁ, C. – DALLENOVÁ, T.: Arteterapie s dětmi, Praha, Portál, 1995. DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál, 2001. HOBDAYOVÁ, A. – OLLIER, K.: Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha, Portál, 2000. JEBAVÁ, J.: Úvod do arteterapie, Praha, UK, 2000. KASTOVÁ, V.: Imaginace jako prostor setkání s nevědomím. Praha, Portál, 1999. KASTOVÁ, V.: Dynamika symbolů, Praha, Portál LHOTOVÁ, M.: Proměny výtvarné tvorby v arteterapii. České Budějovice, Scientia, 2010. LURKER, M.: Slovník symbolů, Univerzum, Praha, 2005 MEGLINOVI, D. a N.: Kreslení jako cesta k sebevyjádření. Praha, Portál, 2001 MIŠURCOVÁ, V. Severová, M.: Děti, hry a umění. Praha, ISV-nakladatelství, 1997. MOKREJŠ, A., Umění: a k čemu? Triton, Praha, 2002. MOKREJŠ, A., Filosofie a život – život a umění. Praha: Filosofia,1995. PECHAR, J.: Prostor imaginace, Praha, psychoanalytické nakladatelství Jiří Kocourek, 1992. RIEDEL, I.: Obrazy v terapii, umění a náboženství: interpretace obrazů z pohledu hlubinné psychologie. Portál, Praha, 2002. SLAVÍK, J., Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky), 1. díl, PedF UK, Praha, 2001. SLAVÍK, J., WAWROSZ, P.: Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky, 2. díl, PedF, UK, Praha, 2004. ŠICKOVÁ, J.: Základy arteterapie. Portál, Praha, 2002. WADESON, H.: Art psychotherapy. New York: Wiley. 1980. ŽENATÁ, K.: Obrazy z nevědomí. Práce v arteterapeutickém ateliéru, Praha, Portál, 2005. NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V., Asistent pedagoga v inkluzívní škole, na http://www.inkluze.cz/inkluzivni-vzdelavani/clanek-761/asistent-pedagoga-v-inkluzivni-skole http://znv.nidv.cz/projekty/realizace-projektu/klice-pro-zivot/inkluze-deti-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (09.02.2021)
V případě uzavření PedF UK z nařízení vlády bude výuka vedena distančím způsobem - přes MS Teams - vizuálně kulturní vzdělávání lidí se specifickými potřebami (typy specifických potřeb, modely vzdělávání, přístupy) - diskuze s pozvanými odborníky - analýza kazuistik - metody zvládání konkrétních situací - inkluze - výzvy a problémy |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (11.02.2020)
Portfolio - výpisky z přednášek, formulace osobního pojetí (základních principů) uměleckého vzdělávání lidí se specifickými potřebami (rešerše odborné literatury, vybraných kapitol, diskuze s odborníky, studium kurikulárních dokumentů). |