Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Cílem je studentům představit základy metodologie výzkumu, které studentům umožní provádět potřebné procedury při tvorbě bakalářské práce. V rámci metodologie bakalářské práce budou vymezeny rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem, rozebrány dva základní druhy prací (teoretická a teoreticko-empirická) a popsány dvě základní vědecko-výzkumné metody (pozorování a experiment). Představeno bude také využívání informačních zdrojů s důrazem na vyhledávání odborných vědeckých pramenů. Studenti budou seznámeni se strukturou bakalářské práce a se základy popisné a induktivní statistiky. Předmět je zakončen zpracováním konceptu bakalářské práce a jeho prezentací.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
The aim is to introduce students to the basics of research methodology, which will allow students to perform the necessary procedures in creating a bachelor's thesis. The methodology of the bachelor's thesis will define the differences between qualitative and quantitative research, analyze two basic types of work (theoretical and theoretical-empirical) and describe two basic scientific research methods (observation and experiment). The use of information sources with an emphasis on finding professional scientific sources will also be presented. Students will be acquainted with the structure of the bachelor's thesis and with the basics of descriptive and inductive statistics. The course ends with the elaboration of the concept of the bachelor's thesis and its presentation.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Cílem je studentům představit základy metodologie výzkumu, které studentům umožní provádět potřebné procedury při tvorbě bakalářské práce.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
The aim is to introduce students to the basics of research methodology, which will allow students to perform the necessary procedures in creating a bachelor's thesis.
Deskriptory -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Celková časová zátěž studenta
57,0
Odpovídající množství kreditů
2
Přidělené kredity
2
Zakončení
Přímá výuka
Cvičení:
1
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
0 minut
Samostudium literatury (za semestr)
0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
20 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
20 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
5 hodin
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Total student time load 57.0 Corresponding amount of credits 2 Allocated credits 2 Termination Direct teaching Exercises: 1 Preparation for teaching Expected preparation time for 1 exercise 0 minutes Self-study of literature (per semester) 0 hours Work with study materials (per semester) 20 hours Fulfillment of continuous tasks (per semester) 20 hours Fulfillment of the subject Seminar work 0 hours Preparation for credit 5 hours
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (08.09.2023)
BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha: Karolinum, 1996.
BLAHUŠ, P., ČELIKOVSKÝ, S. Vybrané stati s metodologie vědy. Praha: SPN, 1986.
CUBEREK, R. Výzkum orientovaný na pohybovou aktivitu: metodologické ukotvení. Olomouc: UPOL, 2019. ISBN 978-8024-455-983.
FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
GAVORA, P., JUVA, V, HLAVATÁ, V. Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: 2010. ISBN 97-8807-3151-850.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-246-0030-7.
HENDL, J. a kol. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Karolinum, 2021.
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, ISBN 978-80-2621-192-1.
OCHRANA, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019.
PATTON, M.Q., Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage, 1990.
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství, Praha: Portál, 2011. ISBN 97 8807 3677-787.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (08.09.2023)
BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha: Karolinum, 1996.
BLAHUŠ, P., ČELIKOVSKÝ, S. Vybrané stati s metodologie vědy. Praha: SPN, 1986.
CUBEREK, R. Výzkum orientovaný na pohybovou aktivitu: metodologické ukotvení. Olomouc: UPOL, 2019. ISBN 978-8024-455-983.
FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.
GAVORA, P., JUVA, V, HLAVATÁ, V. Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: 2010. ISBN 97-8807-3151-850.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-246-0030-7.
HENDL, J. a kol. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Karolinum, 2021.
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, ISBN 978-80-2621-192-1.
OCHRANA, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019.
PATTON, M.Q., Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage, 1990.
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství, Praha: Portál, 2011. ISBN 97 8807 3677-787.
Metody výuky -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Předmět má podobu seminářů. Nedílnou součástí studia je samostudium (viz. doporučená základní literatura).
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
The course takes the form of seminars. Self-study is an integral part of the study (see recommended basic literature).
Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Suchý, Ph.D. (07.09.2023)
Jak zpracovat bakalářskou práci: základní informace, struktura, souhlas Etické komise, možnosti vyhledávání informací