PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praxe v inkluzivní ZŠ - OPBS2S124B
Anglický název: The practice in the inclusive elementary school
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 1 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Korekvizity : OPBS2S116A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (03.02.2022)
Předmět je orientován na praxi v inkluzivních třídách základní školy. Student při praxi hospituje, aktivně se podílí i na vzdělávacím procesu. O své činnosti si vede podrobné záznamy.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.

Přímá výuka:              

·         seminář 12 hodin

·         praxe 24 hodin

Příprava:

·         zpracování úkolů a práce se studijními materiály 14 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem

Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (07.02.2020)

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.

ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.

KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.

PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.

PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno 2007.ISBN 978-80-7315-142-3

ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika. Opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-729-0794-6.

VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. rozšířené a aktualizované vydání.Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-92.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK