PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy inkluzívní pedagogiky pro SPPG - OPBS2S116A
Anglický název: Introduction to Inclusive Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, Z [HT]
Počet míst: 2 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Vyučující: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBS2S115A
Je korekvizitou pro: OPBS2S125B, OPBS2S124B
Anotace -
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (06.02.2022)
Studenti se seznámí se základním teoretickými východisky inkluze ve vzdělávání a hodnocením inkluzivity prostředí školy. Seznámí se také se základními metodami a postupy inkluzivní pedagogiky.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (23.01.2022)

Výuka bude realizována prezenčně.

Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2021)

FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání

z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1.

HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7.

KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7.

KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova

univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7.

Booth, A., Ainscowe, M.(2011 ) Index for Inclusion: developing learning and participation in schools (Revised 2011), CSIE UK, ISBN 1 872001 45 9.

THE SALAMANCA STATEMENT AND FRAMEWORK FOR ACTION ON SPECIAL NEEDS EDUCATION. United Nations Ministry of Educational, Scientific and Education and Science Cultural Organization Spain, June 1994.

ZILCHER, L. SVOBODA. Z. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019.  ISBN 978-80-271-0789-6.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (29.01.2023)

Zpracování a prezentace seminárního úkolu dle zadání vyučujícího, možnost 1 opravy. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK