PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba individuálně vzdělávacích plánů - OPBS2S114A
Anglický název: Individual Education Plans
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBS2S109A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)
Předmět je zaměřen na tvorbu individuálních vzdělavacích plánů a na tvorbu plánů pedagogické podpory. Také je zaměřený na problematiku poskytování podpůrných opatření 1. až 5. stupně žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)
Základní terminologie k problematice individuálních vzdělávacích plánů (IVP) a plánů pedagogické podpory (PPP).  Zásady a metodika pro vypracování (IVP a PPP). Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory podle typu škol. Rozbory IVP a PPP. Zkušenosti z České republiky i ze zahraničí.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)

Výuka bude realizována v prezenční formě dle rozvrhu.  Individuální konzultace jsou umožněny prostřednictvím emailu i v určených konzultačních hodinách.

Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)

JUCOVIČOVÁ, D a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7

KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2

MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4

TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí a neb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001. ISBN 80-7178-544-X

Komentář k přehledu podpůrných opatření (online). X: MŠMT,2017(cit.2017-03-23) Dostupné z:http://www.msmt.cz/file/38969

Společné vzdělávaní (online). NÚV, 2017(cit 2017-03-23). Dostupné z: http://www.nuv.cz/t/in

Zákon č. 561/2004Sb a novela č.82/2015 Sb.

Vyhláška č.27/2016 Sb.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)
Vypracovat pro konktrétní dítě, žáka nebo studenta individuální vzdělávací plán nebo plán pedagogické podpory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK