|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (26.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
Cíle předmětu je seznámit posluchače s profesí asistenta pedagoga a se správným nastavením asistentské práce v procesu podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (16.01.2022)
HÁJKOVÁ, Vanda a kol. Asistent pedagoga. Profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1. NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga: Zavedení a efektivní využití asistentů ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2021. ISBN 978-80-7635-072-4. NĚMEC, Zbyněk, ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára a HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 80 s. ISBN 978-80-7290-712-0. MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3. WEBSTER, R., BLATCHFORD, P., BASSET, P., BROWN, P., MARTIN, C., RUSSELL, A. Double standards and first principles: framing teaching assistant support for pupils with special education needs. European Journal of Special Needs Education. 4/2010, s. 319-336. ISSN 0885-6257. WEB: www.asistenpedagoga.cz |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (26.02.2022)
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: 1. Historie a současnost asistentů ve vzdělávání v ČR, srovnání s vybranými vzdělávacími systémy západní Evropy 2. Kvalifikace, náplň práce a další vybrané aspekty profese asistenta pedagoga z pohledu legislativy 3. Kompetence asistenta pedagoga: preferované vlastnosti, schopnosti a dovednosti 4. Formy práce asistenta pedagoga s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s ostatními žáky ve třídě/studijní skupině 5. Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem: společné přípravy, konzultace, organizační podpora edukačních procesů zajišťovaná asistentem pedagoga 6. Metodické vedení asistenta pedagoga ve škole – role pedagogů a pracovníků školního poradenského zařízení 7. Metodické vedení asistenta pedagoga externími subjekty – role školských poradenských zařízení, možnosti spolupráce s organizacemi neziskového sektoru 8. Strategie hodnocení práce asistenta pedagoga v rámci autoevaluace školy 9. Rozvoj hodnotících kompetencí studentů ve vztahu k posuzování nastavení práce asistentů pedagoga při pedagogických praxích |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
Aktivní účast na výuce (min. 70%), zpracování a obhájení seminární práce vycházející z témat předmětu. |