PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Relaxační techniky - OPBQ3P068B
Anglický název: Relaxation Activities
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P022A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět má prožitkový charakter, zahrnuje praktické otázky zvládání stresu a praktikování relaxace. Pozornost je zaměřena zejména na techniky psychogenního i nepsychogenního přeladění, které může pedagogický pracovník začlenit do své každodenní životosprávy. Cílem předmětu je pochopení významu a osvojení vybraných technik a cvičení podporujících relaxaci a koncentraci. Obsahové vymezení: 1. Význam relaxace a koncentrace pro podporu zdraví. 2. Kritéria (duševního) zdraví a známky růstu duševní rovnováhy. 3. Praktické zvládání zátěže a náročných situací v osobním a profesním životě. 4. Principy psychogenního a nepsychogenního přeladění. 5. Autoregulace pozornosti, myšlení, emocí a představ. 6. Relaxačně koncentrační cvičení. 7. Vizualizace a imaginace. 8. Praktikum základního stupně Schultzova autogenního tréninku.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

BEDRNOVÁ, E., PAUKNEROVÁ, D. & et. al. (2015). Management osobního rozvoje: Duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. Praha: Management Press.

BUCHWALD. P. (2013). Stres ve škole a jak ho zvládnout. Brno: Edika.

ČERNÝ, V., GROFOVÁ, K. (2015). Relaxační techniky pro tělo, dech a mysl. Brno: Edika.

FONTANA, D. (2016). Stres v práci a v životě. Praha: Portál.

HAŠTO, J. (2004). Autogenní trénink. Praha: Triton.

NEŠPOR, K. (2015). Duševní pružnost v každodenním životě. Praha: Portál.

ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. (2017). Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny pro učitele. Praha: Grada Publishing.

VÍCHOVÁ, V. (2016) Autogenní trénink a autogenní terapie. Praha: Portál.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (03.06.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2890

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK