PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova - OPBQ3P064B
Anglický název: Drama Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P054B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Předmět chápe dramatickou výchovu jako systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla. Sebezkušenostní postupy umožní studentům pochopit didaktický základ dramatické výchovy. Cíl: Seznámit studenty se základními didaktickými prostředky dramatické výchovy formou sebezkušenostních technik. Cílem je současně motivovat studenty k práci se třídou. Vedlejším cílem je sebezkušenostní osobnostní a sociální rozvoj studentů. 1. Seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy. 2. Představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením. 3. Seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry; 4. Tvorba dramatických situací: navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

Honsnejmanová, I. (2013). Realizace průřezových témat dramaticko-výchovnými metodami. Liberec: Technická univerzita v Liberci.

Machková, E. (2007). Úvod do studia dramatické výchovy (2., upr. vyd). Praha: NIPOS.

Machková, E. (Ed.). (2012). Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Praha: Portál.

Machková, E. (Ed.). (2013). Projekty dramatické výchovy: pro starší školní věk. Praha: Portál.

Marušák, R., Králová, O., & Rodriguezová, V. (2008). Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál.

Valenta, J. (1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura Strom.

Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada.

Way, B. (2014). Rozvoj osobnosti dramatickou hrou (2., revidované a aktualizované vydání). Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7978

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK