PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy didaktiky sociální pedagogiky II - OPBQ3P053A
Anglický název: Foundations of Didactics of Social Pedagogy II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P045A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět dále rozvíjí didaktické kompetence studentů o metodiku zájmových činností a výchovy ve volném čase. V centru pozornosti jsou cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, organizační formy zájmových činností, metodika vedení zájmových útvarů a příslušný legislativní rámec. Cílem předmětu je rozvinout u studentů dovednosti stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro rozmanité věkové kategorie. Obsahové vymezení: 1. Organizační formy zájmových činností. 2. Způsoby motivace k zájmovým činnostem. 3. Strategie vedení zájmových útvarů. 4. Zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny. 5. Osobnost vedoucího zájmových útvarů. 6. Struktura schůzky zájmového útvaru, příprava vedoucího na schůzku. 7. Řešení neobvyklých výchovných situací. 8. Základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

Hájek, B., Pávková, J. (eds.). (2011). Školní družina. Praha: Portál.

Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál.

Hájek, B. (ed). (2007). Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družinu. Praha: Portál.

Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál.

Potměšilová, P. (ed.). (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta.

Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál.

Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2883

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK