PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe ze sociální pedagogiky s reflexí - OPBQ3P048A
Anglický název: Practice of Social Pedagogy with Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P011A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
Oborová praxe ze sociální pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy zařízení poskytující sociální služby. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia, a to se zvláštním zřetelem ke sféře sociální pedagogiky a sociálních služeb. 1. Náslechy ve vybraných alternativních školách. 2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. 3. Aktivity v ekologických centrech. 4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas. 5. Návštěvy zařízení sociálních služeb. 6. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)

BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita.

GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada.

KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno.

MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno.

PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2882

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK