PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy didaktiky sociální pedagogiky I - OPBQ3P045A
Anglický název: Foundations of Didactics of Social Pedagogy I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P011A
Je prerekvizitou pro: OPBQ3P053A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)
Předmět rozšiřuje didaktické kompetence studentů o metodiku zájmových činností a výchovy ve volném čase. V centru pozornosti jsou zájmové činnosti spontánní a organizované, způsoby motivace k zájmovým činnostem, řešení vztahu mezi principem dobrovolnosti a pedagogického ovlivňování. Cílem předmětu je umožnit studentům pochopení širších pedagogicko-psychologických kontextů realizace zájmových a volnočasových činností. Obsahové vymezení: 1. Vymezení pojmu zájem, vztah zájmů, potřeb a schopností, otázka přiměřenosti. 2. Funkce zájmů a zájmových činností v životě člověka. 3. Činitelé ovlivňující vývoj zájmů dětí, mládeže a dospělých. 4. Zájmové činnosti v širších pedagogických a psychologických souvislostech. 5. Cíle, obsah, metody a formy zájmových činností. 6. Zájmové činnosti spontánní a organizované.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

Hájek, B., Pávková, J. (eds.). (2011). Školní družina. Praha: Portál.

Hájek, B., Hofbauer, B., Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál.

Hájek, B. (ed). (2007). Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družinu. Praha: Portál.

Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál.

Potměšilová, P. (ed.). (2013). Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta.

Šerák, M. (2009). Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál.

Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2879

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK