PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe z pedagogiky s reflexí - OPBQ3P042A
Anglický název: Practice of Education with Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P011A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Oborová praxe z pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia. 1. Náslechy ve vybraných alternativních školách. 2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. 3. Aktivity v ekologických centrech. 4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas. 5. Návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání. 6. Muzejní pedagog a učitel. 7. Dovednosti přípravy a praktické realizace edukačních programů ve vybraných institucích. 8. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita.

GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada.

KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno.

MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno.

PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7964

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK