PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy didaktiky pedagogiky I - OPBQ3P041A
Anglický název: Foundations of Didactics of Educational Sciences I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P011A
Je prerekvizitou pro: OPBQ3P051A, OPBQ3P058B, OPBQ3P057B, OPBQ3P056B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Předmět souvisí s volitelnými praxemi v bc studiu (lektorskou, v zařízeních pro volný čas, orientační), je zaměřen na výchovně-vzdělávací strategie v zařízeních pro zájmové vzdělávání a volný čas. Přináší orientaci v oblasti zájmového vzdělávání a je příležitostí pro didaktickou analýzu vybraných výchovně-vzdělávacích aktivit. Cíl: Studující získá orientaci v oblasti volnočasového vzdělávání, vhodně použije základní didaktickou terminologii k popisu a reflexi výchovných a vzdělávacích strategií. 1. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. Školská zařízení pro zájmové vzdělávání, školní kurikulum zájmového vzdělávání. 3. Didaktika zájmového vzdělávání ve škole, školní družina a školní klub. 4. Střediska volného času, lektorská činnost a její specifika. 5. Asistent pedagoga a jeho didaktické působení. 6. Individuální doučování žáků. Dobrovolnictví ve výchově a vzdělávání. 7. Volnočasové aktivity, letní tábory. Hra a učení prožitkem. 8. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli žáků. 9. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli lektorů. 10. Analýza výchovných a vzdělávacích strategií, reflexe praktické zkušenosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada.

Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.

Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času (Vyd. 2., aktualiz.). Praha: Portál.

Hájková, V. (2018). Asistent pedagoga ­ profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

Heřmanová, J., & Macek, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2., aktualiz. a rozš. vyd). V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež.

Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál.

Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Zájmové vzdělávání: MŠMT [Online]. (2013). Retrieved from http://www.msmt.cz/mladez/zajmove-vzdelavani-1

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7961

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK