PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická diagnostika - OPBQ3P033A
Anglický název: Pedagogical and Psychological Diagnostic
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ3P011A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi. 1. Základní diagnostické pojmy, etické aspekty diagnostického procesu. 2. Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup. 3. Současný systém poradenských služeb ve školství, jeho legislativní ukotvení. 4. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. 5. Diagnostika v pedagogicko-psychologické poradně. 6. Diagnostika ve speciálně pedagogickém centru. 7. Obligatorní diagnózy. 8. Charakteristika konkrétních diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. 9. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů (např. WISC III, IST 2000, Raven, test ŠZ, Edfeldtův test, SPAS, JEPI, projektivní metody, SO-RA-D, MCI, CES).
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.

HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.

MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.

SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum.

ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7960

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK