Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Seminář je určen studentům, kteří plánují zpracovávat bakalářskou práci z pedagogiky.
V rámci předmětu studenti získají teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování bakalářské práce. Pozornost bude věnována etice psaní závěrečných prací. Studenti se seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu, získají přehled o základních výzkumných metodách a vypracují návrh plánu své bakalářské práce.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
The course is for students who plan to write their thesis in the field of education.
The course provides students with the knowledge and skills necessary to write their bachelor's thesis. Attention will be paid to the ethics of writing theses. Students will get familiar with different approaches of working with academic texts and basic research methods. They will also create a plan of their bachelor's thesis.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (15.11.2018)
Cílem předmětu je připravit studenty na zpracování bakalářské práce.
Studenti na konci semináře vypracují a prezentují návrh plánu své bakalářské práce, který bude obsahovat tematické zaměření, cíle, předpokládanou metodologii, časový harmonogram a seznam základní odborné literatury.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (15.11.2018)
The aim of the course is to prepare students for writing their bachelor's thesis.
By the end of the course the students will create and present a plan of their bachelor's thesis, which will be composed of the topic of their thesis, study aims, research methodology, time schedule, and relevant literature.
Literatura -
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (15.11.2018)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2., rozšířené české vydání). Brno: Paido.
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vydání druhé). Praha: Portál.
Články v českých i zahraničních odborných pedagogických časopisech
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu (2., rozšířené české vydání). Brno: Paido.
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vydání druhé). Praha: Portál.
Papers in Czech and international academic journals
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (15.11.2018)
Zpracování a prezentace návrhu plánu bakalářské práce v požadované struktuře.
Vypracování průběžných úkolů.
Aktivní účast na seminářích.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
Creating and presenting a project of bachelor thesis in the prescribed structure
Fulfilling required tasks
Active participation in the seminars
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Etika psaní závěrečných prací, studijní předpisy.
Typy bakalářských prací, struktura bakalářské práce, návrh a mapování tématu práce.
Formulace cílů a výzkumných otázek.
Teoretická část práce, vyhledávání a studium odborné literatury.
Citace a citační normy.
Empirická část práce, nástroje sběru dat.
Principy kvalitativní a kvantitativní analýzy dat.
Interpretace dat. Diskuze.
Úvod a závěr práce. Formální úprava.
Obhajoba bakalářské práce.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
1. Ethics of writing theses. Relevant regulations.
2. Types of bachelor's theses, structure of a bachelor's thesis, topic of the thesis.
3. Formulation of aims and research questions.
4. Theoretical part of a thesis, searching relevant literature.
5. Citations and citation styles, software CitacePRO.
6. Empirical part of a thesis, approaches to data collection.
7. The principles of qualitative and quantitative data analysis.
8. Data interpretation. Discussion.
9. Introduction and conclusion of a thesis. Formal requirements.