|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.09.2018)
SMOLÍK, F., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Vývoj jazykových schopností dítěte předškolního věku. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4240-3. SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. (2015). Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Praha: Togga. ISBN 978-80-7476-093-8. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (25.02.2022)
Hodnocení studenta v semináři zahrnuje: - Průběžnou docházku/ účast na seminárních setkáních minimálně 50% (seminární setkání se konají prostřednictvím aplikace MS Teams. - Studenti pro ukončení kurzu zpracovávají seminární práci, kterou na konci přednáškového cyklu prezentují ostatním kolegům v semináři. Termín pro odevzdání seminárních prací/prezentace projektů: k poslednímu blokovému setkání v kurzu |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.09.2018)
Témata: 1) Studium jazykových schopností a gramotnosti jako psychologické téma 2) Psycholingvistický přístup ke studiu gramotnosti a jeho specifické znaky 3) Vývojový vztah jazykových dovedností a rozvoje gramotnosti (struktura jazykových schopností a jejich úloha ve vývoji gramotnosti) 4 - 7) Vývoj jazykových schopností (předjazykové období, slovní zásoba, gramatika,fonologické schopnosti 8 - 10) Diagnostika jazykových schopností 11- 12) Pruchy vývoje jazykových schopností 13 ) Otázky metodologie výzkumu jazykových schopností a gramotnosti |