|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (28.01.2022)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka:
Příprava:
Příprava na zkoušku: 24 hodin V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci Zoom, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván Moodle. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (28.01.2022)
BALCAR, K. In LANGMEIER, J.; BALCAR, K.; ŠPITZ, J. Dětská psychoterapie. Praha: Avicenum, 1989. BROWN D.-LENT.W. Handbook of counseling psychology. New York 2000. DRAPELA,J.V.; HRABAL, VL.:Vybrané poradenské směry: Teorie a strategie. Praha: UK, 1995. DRYDEN,W.: Poradenství. Portál: Praha, 2008. ELLIOT, J.; PLACE, M. Dítě v nesnázích. Praha: Grada, 2002. GABURA J.; PRUZJNSKA, J. Poradenský proces. Praha: Slon, 1995. GALDARD, K.- D.: Counselling children: a practical introduction. Sage, London 1998. HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha: UK, 2002. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. HRABAL, VL.st. Přehled poradenských teorií a strategií. In HADJ MOUSSOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Poradenské teorie a strategie. Praha : PF UK, 2002. HUTCHBY, Ian: The discourse of child Counselling. Amsterodam 2007. JEDLICKA, R. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. K0ŠČO,J. Poradenská psychológia. Bratislava: SPN, 1987. KOHOUTEK,R.: Historie pedagogicko ? psychologického poradenství. CERM, Brno 1999. KOPRIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. LANGMEIER, J.; BALCAR, K.; ŠPITZ, J. Dětská psychoterapie. Praha: Avicenum, 1989. LANGOVÁ, M.:Psychologické aspekty školního poradenství. UJEP, Ústí n.L.2005. LUDEWIG,K.: Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. PALLATA, Praha 1994. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. NOVÁK,T.: Manželské a rodinné poradenství. Grada, Praha 2006. OAKLANDER,V. Třinácté komnaty dětské duše. Dobříš: Drvoštěp, 2003. OPEKAROVÁ,O.: Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. UJAK, Praha 2007. PEŠOVÁ, I.-ŠAMALÍK, M.: Poradenská psychologie pro děti a mládež. Grada, Praha 2006. PROCHASKA, J.O.; NORCROSS, J.C. Psychoterapeutické systémy: průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. PROUT, H.T.; BROWN, D.T. ed.: Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings. USA, New Jersey, 2007. RUDOLPH,L.B.; THOMPSON, CH.L. Counseling children: USA, California, 1992. VAGNEROVA, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: UK, 1997. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. (29.01.2022)
úspěšnost v závěrečném testu obsah testu je dán výukovými okruhy v prezentaci, uzavřené a otevřené otázky, pro úspěšné absolvování minimální výkon 60% (hodnocen známkou 3). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. (30.01.2023)
1. Poradenství v systému psychologických disciplín, laické vs. odborné poradenství, poradenství jako odborná profesní činnost 2. Členění poradenských služeb v aplikační sféře - poradenství ve výchově a vzdělávání, vysokoškolské poradenství, poradenství pro ohrožené skupiny klientů. 3. Partnerské a manželské poradenství, vztahové poradenství. 4. Kariérové poradenství, firemní poradenství. 5. Poradenský proces, cíle, metody, průběh, očekávání klientů, práce se zakázkou. Poradenské činnosti - prevence, diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost. 6. Etické aspekty poradenské práce. Supervize jako nedílná součást výkonu činnosti poradce.
ZAČLENĚNÍ KURZU Kurz ve třetím ročníku bakalářského studia plynule navazuje na základní psychologické disciplíny a uvádí je do kontextu poradenské psychologie. Kurz vytváří informační základ, na nějž navazuje předmět Teorie psychologického poradenství ve výchově a vzdělávání, který bude následně v magisterském studiu seznamovat studenty s již konkrétními poradenskými směry z hlediska teorií a strategií poradenské práce. V tomto souvisejícím předmětu se budou konkretizovat činnosti poradce, které jsou nyní nastíněny obecně. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D. (29.01.2022)
60% a úspěšnost v závěrečném testu obsah testu je dán výukovými okruhy v prezentaci, uzavřené a otevřené otázky, pro úspěšné absolvování minimální výkon 70% (hodnocen známkou 3). |