PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Bakalářská práce - OPBO3S604A
Anglický název: Bachelor thesis
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Studenti prokážou odbornou i metodologickou způsobilost koncipovat závěrečnou práci, tj. na základě vymezení výzkumného problému koncipovat odborný text, stanovit cíle a adekvátní metody pro řešení výzkumných otázek, naplánovat a realizovat jednoduchý pedagogický výzkum, prezentovat jeho výsledky formou práce, která vyhovuje zadaným požadavkům. Odborná literatura bude vycházet ze zvoleného tématu práce a konzultována s vedoucím práce. K metodologickému zpracování bakalářské práce využívají studenti následující informační zdroje.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám.

Přímá výuka:              

0/0

Odevzdání závěrečné práce.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.04.2023)

1. Představení odborných a metodologických požadavků kladených na závěrečnou práci.

2. Konzultace teoretické části a odborného zázemí.

3. Konzultace empirické části a metodologie výzkumu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Odevzdání závěrečné práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK