PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do speciálně pedagogické diagnostiky - OPBO3S302A
Anglický název: Introduction to Special Educational Diagnostics
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostickými metodami a postupy, zásadami a dílčími fázemi diagnostického procesu a specifiky speciálněpedagogické diagnostiky ve vztahu k různým věkovým skupinám. Studenti získají základní přehled o kvalitativních a kvantitativních diagnostických metodách a zásadách jejich využívání ve speciálněpedagogické praxi. Seznámí se také s principy dynamické diagnostiky a možnostmi jejího využití v podpoře jedinců různých věkových skupin.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 46 hodin

·         zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 60 hodin

Příprava na zápočet: 20 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Obsahové vymezení:

  1. Diagnostický proces a jeho fáze
  2. Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů
  3. Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod
  4. Kvantitativní diagnostické metody  - testy, dotazníky, vývojové škály aj.
  5. Vlastnosti kvantitativních diagnostických nástrojů (validita, reliabilita)
  6. Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v raném věku
  7. Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v předškolním věku
  8. Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky ve školním věku
  9. Dynamické diagnostické přístupy – principy a metody
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

zkušební administrace vybraných diagnostických nástrojů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK