PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe s reflexí - OPBM4M042A
Anglický název: Assistance teaching practice with reflection
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / 36 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Mgr. David Janda, Ph.D.
Vyučující: Mgr. David Janda, Ph.D.
Mgr. Pavel Sovič
Prerekvizity : OPBM4M011A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (26.01.2023)
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a obsahem práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Smyslem praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Janda, Ph.D. (26.01.2023)

Prezenční studenti jednoobor (plný plán):

24 hodin reflexí na fakultě

24 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

72 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře

Prezenční studenti dvouobor: 

12 hodin reflexí na fakultě

12 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

36 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře


Kombinovaní studenti jednoobor (plný plán):

10 hodin reflexí na fakultě

24 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

72 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře


Kombinovaní studenti dvouobor: 

5 hodin reflexí na fakultě

12 hodin náslechů na matematických hodinách s asistencí učiteli či žákovi nebo jiná asistence učiteli (oprava či příprav úkolů a testů, výroba pomůcek apod. - činnosti spojené s výukou matematiky), další činnost na škole (např. účast na schůzích, účast na akcích školy apod.) - vše podle pokynů učitele

36 hodin zpracování úkolů v Moodle a příprava na reflektivní semináře

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (11.09.2019)

Učebnice matematiky pro základní a střední školy.
Metodická literatura.

Sylabus
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (16.02.2022)

Obsahem předmětu bude asistentská praxe na základní nebo střední škole. Studenti dostanou systematickou možnost pracovat jako asistent pedagoga či asistent žáka. Získají tak možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se specifickými vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Zároveň se studenti mohou podílet na práci asistenta pedagoga např. při organizaci přípravy žáků na přijímací zkoušky, různých soutěží, podílet se na práci se skupinou žáků apod.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (10.07.2022)

Vykonání práce ve škole, účast na reflektivních seminářích, úkoly v Moodle. Viz deskriptory.

Studijní opory
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (10.07.2022)

K předmětu bude otevřen kurz Moodle s pokyny a úkoly.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK