|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (29.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (29.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (26.03.2021)
Po dobu distančního studia bude výuka nadále probíhat v MS Teams ve dvou skupinách podle rozvrhu. V posledních dvaceti minutách výuky je možné plnit průběžně zadávané úkoly, procvičovat, popř. konzultovat příslušnou problematiku. Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af5cd184cd4714c3ba1b553361629ece6%40thread.tacv2/conversations?groupId=0ebb00c1-08fa-4a16-9b54-fe2f55993791&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (29.01.2021)
Základní literatura, nutná pro práci v semináři: PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. II. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-263-6. další doporučená literatura: DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd. Praha : Editio Supraphon Praha, 1981. 207 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - II. díl. Praha : SPN, 1983, 130 s. KOLÁŘ, J.; VÁŃOVÁ, H.; DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika moll. Praha : Univerzita Karlova, Praha, 1993. 78 s. ISBN 80-7066-838-5. PIVOVARSKÝ, L.; TUČAPSKÝ, A.; ZENKL, L. Soubor intonačních cvičení jako průprava ke sborovému zpěvu. Ostrava : Ostravská univerzita, 1992. 113 s. ISBN 80-7042-063-4. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s. ZENKL, L. Temperované a čisté ladění v evropské hudbě 19. a 20. století. Praha : SPN, 1971. 200 s. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (19.02.2021)
Zápočet ma část ústní a písemnou, obě části mají 2 opravné termíny. Ústní část ověřuje schopnost reprodukovat na jména not obraty durových a mollových intervalů, obratů dominantních septakordů a všech druhů septakordů v základním tvaru, dále znalost všech cvičení ze skript II na jména not nebo pěvecké slabiky a cv. s označením 1 na solmizační slabiky, prověřuje pohotovou transpozici písní na jména not. Součástí zápočtu jsou rytmická cvičení, zadaný doplňující sborový materiál a zpěv z listu na úrovni probírané látky. Jednotlivé položky učiva je možné splnit v semestru před ústním zápočtem. Sluchová analýza - procvičování a následné zkoušení probíhá průběžně během semestru. Jednotlivé položky učiva je možné splnit před společným testem. Obsah zápočtového testu: a) Stupnice dur, moll, církevní b) Trojzvuky - všechny druhy kvintakordů, durové a a mollové i v obratech c) Obraty dominantního septakordu s rozvodem do tóniky d) Všechny druhy septakordů v základním tvaru e) Harmonické kadence s vedlejšími kvintakordy v obratech f) Zápis lidové písně podle diktátu s akordickými značkami |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (13.03.2021)
Studijní program jednotlivých lekcí: 1. Obraty durového a mollového kvintakordu. Skripta II. Harmonické kadence s obraty základníc kvintakordů. Transpozice do všech durových tónin. 2. Obraty zmenšeného a zvětšeného kvintakordu, s.12-15. Rytmická cvičení s. 127-130 - samostatné studium. 3. Harmonické kadence s obraty vedlejších kvintakordů. Skripta s. 16-17. 4. Volné nástupy hlavních stupňů v dur i moll, s. 18-30. Intervaly velká a malá septima, s. 31-32. 5. Dominantní septakord a jeho obraty, s. 38. 6. Dominantní septakord a jeho obraty - procvičování, s. 38. 7. Volné nástupy vedlejších stupňů - 2. a 7. stupně. Strana 45-60. Volné nástupy vedlejších stupňů - 4. a 6. stupně. Strana 60-71. 8. Doškálné septakordy, s. 85. 9. Míšení tónin, nonové akordy, s. 94-105. 10. Církevní stupnice. Strana 105-117. 11. Církevní stupnice - opakování a procvičování.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (29.01.2021)
Průběžné splnění zadaných úkolů. Maximálně 3 absence (výjimka je možná po dohodě s vyučujícím na základě výborných studijních výsledků). |