PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktické testy ve školní praxi - OPBF4F109C
Anglický název: ​Didactic tests in school practice
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: zimní:15 / 15 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: RNDr. David Souček
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
Anotace: Přednáška/seminář je zaměřena na praktické použití didaktických testů jako evaluačního nástroje ve výuce na úrovni třídy a školy. Na jejich poučenou volbu, na využití výsledků testů s ohledem na očekávané cíle. Na jejich informační limity i nezamýšlené dopady na průběh výuky. Účastníci se seznámí i s procesem a zásadami tvorby testů a testových úloh, využitelnými i při tvorbě vlastních evaluačních nástrojů v rámci každodenní pedagogické praxe.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)

Předmět má 4 kredity - 100 hodin zátěže pro studenta

Výuka: 12 x 2h, tj. 24 hod. 

Příprava na výuku: 24 hodin 

Zpracování práce: 30 hodin 

Příprava na zápočet: 24 hodin

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
STRAKOVÁ Jana, VESELÝ Arnošt. Předpoklady úspěchu v práci a v životě. Výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha, Dům zahraniční spolupráce, 2013. ISBN 978-80-87335-53-6

ÚIV, odd. mezinárodních výzkumů. Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha, Nakladatelství TAURIS, 2000. ISBN 80-211-0366-3

ÚIV, Sekce měření výsledků vzdělávání. Úlohy z matematiky a přírodních věd pro žáky 8. ročníku, Nakladatelství TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0366-3

PALEČKOVÁ Jana, TOMÁŠEK Vladislav, STRAKOVÁ Jana. Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání, Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. UIV, 1999. bez ISBN

ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE. Vyhodnocení výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. ročníků základních škol a víceletých gymnázií,
Tematická zpráva. ČŠI, Praha, 2023. ISBN 978-80-88492-18-4 (online ; pdf)
https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Vyhodnoceni-vysledku-vzdelavani-z
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci
2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití
3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii
4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky
5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle
6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů
7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek
8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku
9. Obecné zásady tvorby testových úloh
10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů
11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace
12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (28.01.2024)
Podmínky pro zápočet: obhájení studentem vytvořeného didaktického testu (1 řádný + 2 opravné termíny)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK