PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Student activation methods in education - intensive workshop - OPBE4E106C
Anglický název: Student activation methods in education - intensive workshop
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/36, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 36 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 12 (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Neslučitelnost : OEBEE2201Z
Záměnnost : OEBEE2201Z
Je neslučitelnost pro: OEBEE2201Z
Je záměnnost pro: OEBEE2201Z
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (14.09.2022)
Kurz je složen z virtuálních pre- a post-setkání a týdennního, prezenčního workshopu (viz rozvrh). Virtuální část projektu je zaměřena na přípravu mezinárodních skupin studentů na samotný intenzivní workshop. Po úvodní společné části věnované především organizačním záležitostem bude se studenty provedena aktivita určená k zjištění jejich zájmů o konkrétní témata. Na tomto základě budou rozděleni do skupin. Skupiny pak zpracují prvotní plán výukové aktivity, kterou budou v průběhu intenzivního workshopu postupně precizovat. Virtuální část proběhne i týden po absolvování workshopu. Cílem této části je především reflexe celého programu. Fyzická část spočívá v sérii krátkých interaktivních přednášek na různá témata z oblasti aktivizačních strategií ve výuce (projektové vyučování, badatelsky orientované vyučování, problémové vyučování) v kontextu sustainability, a především ve facilitované práci skupin studentů na jejich návrzích daných aktivit. Závěrem fyzické části je i aktivní účast studentů na mezinárodní konferenci pořádané ve dvou posledních dnech konání kurzu.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (05.09.2022)

Dillon, J. (2009). On Scientific Literacy and Curiculum Reform. International Journal of Environmental & Science Education, 4(3), 201-213. http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ884393.pdf

Rusek, M., & Dlabola, Z. (2013). What is and what is not a project? Project-Based Education in Chemistry and Related Fields X, Praha.

Vonášek, M., & Rusek, M. (2013, 2012). A naučí se vůbec něco? Projektové vyučování v chemii a příbuzných oborech X., Praha.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (05.09.2022)

Podmínkou je aktivní účast na všech částech kurzu, tj. online úvodním setkání, třech dnech semináře a na dvoudenní konferenci.

Podmínkou je také vypracování výstupu ze semináře a jeho prezentace na konferenci.

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (06.09.2022)

Kurz je určen pro studenty, kteří již mají zkušenost s oborovou didaktikou. Zásadním požadavkem je úroveň angličtiny B2.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK