PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe s reflexí - dějepis - OPBD4D042A
Anglický název: Teaching Practice - History
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 102 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.
PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
Mgr. Tomáš Mikeska
Vyučující: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
PhDr. Václava Kofránková, Ph.D.
Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.
Mgr. Iva Vachková, Ph.D.
Mgr. David Venclík, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)
Oborová praxe dějepisu spočívá v návštěvách institucí zajišťujících formální a neformální vzdělávání a v aktivní participaci na procesech, které tam probíhají. Formou společných návštěv základní školy, školní družiny, různých typů středních kol, Domů dětí a mládeže, nízkoprahových zařízení a dalších institucí pro volný čas se studenti seznamují s reálnými podmínkami základních profesí, pro které budou v průběhu studia připravováni. Mohou si vybrat praxi asistentskou, která spočívá v pomoci učiteli při přípravě, ale i při vlastní realizaci i reflexi výuky, mohou pracovat se slabšími nebo talentovanými žáky v dějepise i asistovat přímo při výuce dějepisu konkrétnímu žákovi. Dále mohou připravovat a opravovat testy z dějepisu a domácí úkoly, pomáhat při dějepisných soutěžích a dalších akcích, které škola. Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí. .
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)

Cílem je zajistit bližší sepětí univerzitní přípravy s praxí. Zároveň si studenti prohlubují své znalosti školního prostředí a seznamují se s provozem vzdělávacích institucí

Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (30.01.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 80 minut
Samostudium literatury (za semestr) 7 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 7 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 12 hodin
 
Plnění předmětu  
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 8 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (06.10.2019)

ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel.. The Beginning Teacher:(Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Masarykova univ., 1995.

DYTRTOVÁ, Radmila. Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing as, 2009.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)

1. Úvodní seminář

2. Náslechy ve školách (reflexe formou pedagogického deníku, rozhovor s učitelem)

3. Reflektivní semináře - referáty o násleších, zpětná vazba

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (29.01.2024)

Referát přednesený v rámci semináře, účast na reflektivních seminářích.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK