EXKURZE SE ZAPISUJÍ A KONAJÍ V LETNÍM SEMESTRU. Cílem kurzu je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia historie. Během exkurze prezentují výsledky své práce a získávají další poznatky. Ve třetí fázi korigují své představy s realitou poznanou v průběhu exkurze. Získané poznatky a dovednosti uplatňují ve svém dalším studiu a v odborné přípravě na povolání vyplývající z profilu absolventa bakalářského studia. Každý rok se vypisuje 5-6 různých domácích i zahraničních exkurzí, z nichž si studenti mohou vybrat.
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (30.10.2019)
EXCURSIONS WILL BE REGISTERED AND HOLIDAYS IN SUMMER SEMESTER. The aim of the course is to broaden students' knowledge gained in lectures and seminars. The excursion itself takes place in three phases. In the first, preparatory course, students are acquainted with the excursion program. They work with scientific literature and practically apply the knowledge and skills acquired in individual courses of history studies. During the field trip they present the results of their work and gain further knowledge. In the third phase, they correct their ideas with the reality they have learned during the field trip. They apply the acquired knowledge and skills in their further studies and in vocational training resulting from the profile of the graduate of the Bachelor's degree.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
ČAPEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
ČAPEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Václava Kofránková, Ph.D. (26.01.2023)
Předmět nemá vstupní požadavky.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet se uděluje za kvalitní ústně přednesený referát na předem domluvené téma, který odezní během exkurze. Pokud není refrát shledán vyučujícími kvalitním, je nutné dodat po skončení exkurze jako podklad pro zápočet zlepšenou písemnou verzi.
Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (29.10.2019)
The course is completed by a credit. Credit is awarded for a quality oral presentation on a pre-arranged topic, which fades away during the excursion. If the refrater is not found to be of good quality, it is necessary to provide an improved written version after the excursion.