PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktický seminář - drama ve výuce AJ - OPBA4A106C
Anglický název: Didactic seminar - Drama in the English Classroom
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 25 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (30.09.2019)
Kurz se zaměřuje na využívání postupů z oboru výchovné dramatiky ve výuce cizích jazyků. Na základě vlastního prožitku a studia teorie si studenti vytvoří přehled o základních možnostech využití dramatické hry v hodinách angličtiny na základní a střední škole. Témata: 1. Divadlo a dramatická výchova ve výuce cizích jazyků: historie i současný vývoj 2. Divadelní improvizace jako prostředek k rozvíjení řečové dovednosti mluvení 3. Možnosti práce s psaným dialogem ve výuce anglického jazyka 4. Tvorba a inscenace jevištního tvaru 5. Základní režijní a herecké dovednosti 6. Učitel v roli
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)

Práce se studijními materiály: 20 hodin

Plnění průběžných úkolů: 10 hodin

Seminární práce: 15 hodin

Příprava na zápočet: 25 hodin

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)

Základní:

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

Doporučená:

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

Scenario, http://scenario.ucc.ie

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)

Dramatická výchova a divadlo ve výuce cizích jazyků. 

Divadelní improvizace ve výce AJ.

Práce se scénářem.

Proces divadelní inscenace jako prostředku výuky cizích jazyků.

Základní herecké a režijní dovednosti.

Učitel v roli.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (01.10.2023)

- Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence)

- Plnění dílčích úkolů

- Důkladné prostudování zadané kapitoly/článku/knihy, písemné shrnutí pro ostatní účastníky kurzu, zanesení do společného souboru

- Nácvik a prezentace krátké scény podle existujího scénáře (ve skupinách)

- Tvorba/výběr aktivity založené na technikách dramatické výchovy nebo tvorba krátkého scénáře/dialogu, to vše zaměřené na specifické učivo AJ, písemné zpracování aktivity a zanesení do společného souboru

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK