PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ II - OPBA4A051A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 95 / 92 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.
Gamze Korbek, Ph.D.
Korekvizity : OPBA4A041A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Kurz se zaměřuje na klíčové principy a postupy ve výuce anglického jazyka. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně role učitelů a žáků, komunikační kompetence, teoretických východisek SERRJ i praktické implementace prostřednictvím řečových dovedností, kurikulárních dokumentů, hodnocení učebnic, strategií hodnocení, plánování hodin a řízení třídy. Cílem je seznámit budoucí učitele se zásadami plánování a pomoci jim pochopit zákulisí výuky prostřednictvím představení teoretických konceptů ve spojení s praxí.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)

Samostudium literatury: 10 hodin

Práce se studijními materiály: 12 hodin

Plnění průběžných úkolů: 12 hodin

Seminární práce: 10 hodin

Příprava na zápočet: 10 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška: 25 hodin

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)

Povinná

  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2023). Praha: MŠMT.
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (2021). Praha: MŠMT.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2002). Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
  • Common European Framework of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment (2020). Council of Europe.

Doporučená

  • Brown, H. D. (2015). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education.
  • Evertson, M. C., & Weinstein S. C. (2006). Handbook of Classroom Management; Research, Practice, and contemporary Issues. USA.
  • Harmer, J. (1998) How to teach English. Harlow: Pearson Longman.
  • Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Malaysia.
  • Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. ISBN: 978-019-4355-742.
  • Lightbown, P. and Spada, N. (1999) How languages are learned. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
  • Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
  • Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (p. 204). New York: Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511667305.021
  • Rossner, R. (2017) Language teaching competences. Oxford: Oxford University Press. 
  • Scrivener, J. (2011) Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan. ISBN 978-0-230-72984-1.
  • Wallace, J. M. (1995). Training Foreign Language Teachers. UK. 
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
  • The Role of the Teacher
  • The Role of the Learner
  • Communicative Competence
  • CEFR Theoretical Background & Practical Implementation
  • Framework Education Programme (RVP)
  • School Education Programme (ŠVP)
  • Textbook Evaluation & Selection
  • Assessment
  • Lesson Planning Revision
  • Classroom Management
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)

1. udělení zápočtu

2. průběžné plnění úkolů

3. úspěšné zvládnutí zkouškového testu, minimální procento úspěšnosti - 70%

počet pokusů: 1 řádný + 2 opravné

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK