PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ I - OPBA4A041A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 102 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: Gamze Korbek, Ph.D.
Je korekvizitou pro: OPBA4A051A, OPBA4A042A
Anotace -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)
Tento kurz se zaměřuje na klíčové principy a postupy didaktiky AJ. Zahrnuje širokou škálu témat, včetně stanovení cílů a záměrů, teoretických východisek CEFR a RVP, rolí učitele a žáka, komunikační kompetence, plánování výuky, plánování aktivit, materiálů a také hodnocení a adaptace učebnic. Cílem přdmětu je seznámit budoucí učitele se zásadami plánování a pomoci jim pochopit východiska výuky představením teoretických konceptů ve spojení s praxí.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (18.01.2023)

Samostudium literatury 10 hodin

Práce se studijními materiály 10 hodin

Plnění průběžných úkolů 10 hodin

Seminární práce 5 hodin

Příprava na zápočet 10 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin

Literatura -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (30.01.2024)

Základní: vybrané kapitoly z

HARMER, J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5.

SCRIVENER, J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.

RVP ZV/G. (vybrane kapitoly).

Společný evropský referenční rámec. (2001). Univerzita Palackého v Olomouci. (vybrane kapitoly).

Doporučená

DAVIES, P., PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.

NUAN, D., LAMB, C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)

1. Získání zápočtu je podmíněno splněním všech zadaných úkolů a četby.

2. Úspěšné složení testu - minimální úspěšnost - 70 %.

Počet pokusů: 1 řádný + 2 opravné.

Sylabus -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)

1. Stanovení cílů a úkolů,

2. Teoretická východiska CEFR a RVP,

3. Role učitelů a žáků,

4. Komunikativní kompetence,

5. Plánování výuky,

6. Plánování aktivit,

7. Materiály,

8. Hodnocení a úprava učebnice.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Gamze Korbek, Ph.D. (29.01.2024)

1. zápočet: 

Min. 80% přítomnost na semináři

Aktivní účast v semináři

Plnění průběžných dom úkolů včas

Sepsání semínární práce včas

2. Zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK